Discussie: Cordon rond PVDA?
Los bericht bekijken
Oud 9 november 2006, 13:13   #131
globalisator
Burger
 
Geregistreerd: 5 november 2006
Berichten: 158
Standaard

1. Och, noem het maar veralgemeningen. Eerder vroeg iemand waar die grote arbeidersmassa dan wel is in dit land, waarop het antwoord kwam dat 80% van de werkende bevolking in dienstverband werkt. Wel, ik zou willen weten hoeveel procent daarvan behoort tot wat we de middenklasse noemen. En hoeveel revolutionairen je in die klasse ooit gaat vinden... Revolutie is goed voor waaghalzen en voor mensen die vinden dat ze weinig te verliezen hebben.


2. "overschakelen naar het liberale paradijs"... die revolutie is dus gekoppeld aan de voorwaarde dat het andere extreem de lakens uitdeelt, quod non. Betekent dit dat het marxisme niet het monopolie heeft op zaligmakerij?

3. Blabla, enkel indien uw geschiedenisboek in aanmerking komt als negationistische parel.

4. Als ik blabla verkoop, moet U mij een concreet voorbeeld geven van een gerealiseerd communistisch paradijs. En voor de goede orde van de discussie ook wat voorbeelden van falikant afgelopen liberalisme. Dat we tenminste weten waarover we praten.
globalisator is offline