Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2017, 21:42   #48
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Het andere is censuur.
Derden, zoals Roverheid, die informatie op selectieve basis verbieden.
Ik denk liever voor mezelf, dan te moeten afhangen van een derde.
Ik weet liever wat er gebeurt in de samenleving, dan dat het voor me verborgen wordt gehouden.
En fascisme en nazisme toelaten? Lol, we zitten er al mee. Censuur, is bij uitstek fascisme/nazisme/communisme. Centrale planning, dito. Het MOET van Europa. De Europese kliek die zoveel mogelijk landen poogt op te slorpen, en nog liefst van al met hun VS en Chinese kompanen samenwerken, in hun strijd tegen de bevolkingsdelen die ze beroven. Wat is het verschil met dat duizendjarige rijk van uw "adolfke"?
De adolfkes/fascisten/nazi's/communisten waren ook erg bezig met mensen te "onderwijzen". Zelfs (en vooral) de jeugd, die al van jongsaf zoveel mogelijk hun doctrine moest gewend raken / accepteren. Leraars, leiders van jeugdbewegingen, werden louter geselecteerd van hun meegaandheid / kunde in de doctrine.
Het is niet "maatschappij" die grenzen trekt, maar Roverheden.
Verschil is dat men heden ten dage minder geïsoleerd is, en men vlugger zal tegensputteren mits zo'n dictator de macht zou willen grijpen, kijk maar naar wat in frankrijk nog recent is gebeurd toen het front national zich wou laten verkiezen, ook is het bijlange niet zo'n crisis als toendertijd met hitler en dan bedoel ik economische wantoestanden...
bembem is offline   Met citaat antwoorden