Los bericht bekijken
Oud 23 maart 2017, 21:15   #14
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Dit is een vrouw die ik ga volgen:
De Spaanse onderzoekster Estela D�*az Carmona
Een van de academici die de beweging analyseert die zich inzet voor het einde van de dierenexploitatie.

Ze brengt binnenkort haar doctoraatsthesis uit, getiteld: Veganisme als revolutionaire etische consumptie.

Dit is een goeie vraag van haar:
Citaat:
Me planteé que no estaba claro quién era el verdadero enemigo de los animales: las empresas o los clientes.
Ik stelde me de vraag dat het niet duidelijk was wie de echte vijand is van de dieren: de bedrijven of de klanten.
http://www.eldiario.es/caballodeniet...622297782.html


Citaat:
El gran salto no pasa de ser ‘carnista’ a ver ‘vegetariano’, sino de ser ‘usoanimalista’ a ser vegano. Mi interés por los conceptos no es puramente lingü�*stico, se basa en que, en cuanto a la estrategia, no es lo mismo dirigirse a un vegetariano que a un vegano por salud o a un vegano por ética.
De grote sprong is niet van vleeseter naar vegetariër, maar van "dierengebruiker" naar veganist. Daarom introduceert ze de nieuwe term "dierengebruiker"(usoanimalista). Dat is geen semantische kwestie, zegt ze, maar een strategie: het is niet hetzelfde zich naar een veganist uit gezondheidsoverwegingen te richten als naar ethisch veganist.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden