Los bericht bekijken
Oud 6 november 2017, 23:45   #24
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Moest ik elke keer mij publiek verzetten tegen een besluit van EU met 'niet in mijn naam' dan moet ik elke dag mijn beklag maken. De Europese beslissingsnemers hebben lak aan wat in onze naam gebeurt.

Dat grote spelers in Europa zich achter Spanje scharen in deze materie verbaast niemand. De 'opstand der slaven' ondermijnt hun gezag en portefeuille.

Dat de Franse centralistische staat gruwelt van opstandige regios kennen we uit de geschiedenis van Algerije. Hoe dat rijmt met het referendum Mayotte en het toekomstig referendum Nieuw-Caledonië is voor mij een raadsel. Is het een kwestie van kostprijs ?

Overigens vind ik de houding van Spanje dom en van Catalonië naïef.
Goh, ik ben het evenzeer bijlange niet eens met heel wat meer «besluiten» (of het gemis eraan) van de EU, mijnheer Cyrano. En ik roep daarom evenmin telkens moord en brand.

Maar dit betreft naar mijn aanvoelen een vanwege een lidstaat al te ernstig lak hebben aan de democratische basisprincipes, en ik heb het daar als democrate moeilijk mee, wel wetend bovendien dat de EU in zijn ganse organisatie en besluitvorming sowieso al lijdt aan een serieus democratie-deficiet.

Ik vind het bovendien wrang dat ik dat als overtuigde voorstandster van een verenigd Europa moet vaststellen...

Laatst gewijzigd door Gwylan : 6 november 2017 om 23:47.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden