Los bericht bekijken
Oud 22 november 2017, 05:19   #2904
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.680
Standaard

Citaat:
Wanneer onze eenzaamheid toeneemt tot op het punt dat ze niet zozeer ons gegeven als wel ons enige geloof vormt, stoppen we ermee solidair te zijn met het geheel: als ketters van het bestaan zijn wij verbannen uit de gemeenschap van de levenden, wier enige verdienste het wachten is, buiten adem, op iets dat niet de dood zou zijn. Maar vrij van de fascinatie met dit wachten, verstoten uit de oecumene van de illusie, zijn wij de meest dissidente sekte, want onze ziel zelf is geboren in de ketterij.
Citaat:
Geboren in een gevangenis, met lasten op onze schouders en onze gedachten, zouden wij niet in staat zijn het einde van de dag te halen als de mogelijkheid er een einde aan te maken ons niet aanspoorde om de volgende dag opnieuw te beginnen ...
Citaat:
Bestaat er een grotere rijkdom dan de zelfmoord die ieder in zich draagt ?
bot ... vlijmscherp ... what's the difference
tijdens het lezen kan ik me nooit van het gevoel ontdoen dat ik de reïncarnatie ben van Cioran maar hij is twintig jaar nadat ik op aarde ben gevallen gestorven dus dat zou zeer merkwaardig zijn . Vooral omdat ik al dacht wat hij schreef voor hij stierf en voor ik van hem gehoord had.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden