Los bericht bekijken
Oud 24 maart 2017, 07:50   #33
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bedankt voor jouw interesse in het onderwerp. Het is terug te vinden in de laatste zin van het artikel.

Voor jouw gemak citeer ik deze opnieuw:
Francken ( Theo) pleit voor een "antiverdrinkingsplan voor de hele Middellandse zee".
Ja, en staat daarin dat hij de mensen naar hier wilt halen?
Je kan er ook voor zorgen dat de mensen niet meer trachten op gammele bootjes de plas over te steken.

Nu weten de mensensmokkelaars dat, eens er mensen met gammele bootjes de plas opgaan, er tal van hulporganisaties klaar staan om deze mensen te "redden". Dit creëert een aanzuigeffect zoals we nog nooit één gekend hebben. Het risico op verdrinken is in de ogen van de gelukzoekers en mensensmokkelaars immers veel kleiner geworden, tot zo ne boot eens te laat komt en er weer een massa mensen sterven.

Europa en de hulporganisaties moeten het op een andere manier aanpakken.
Voor mij mogen ze de mensen nog altijd opvissen op zee, maar ze moeten die mensen wel terugbrengen vanwaar ze komen, dit vergt moed, dit vergt afspraken, maar het gevolg zal zijn dat veel kandidaat vluchtelingen het niet meer zien zitten om de oversteek te wagen.

Uit hetgeen wat Francken zei, kan ik alleen maar het volgende opmaken:

"Hoe meer mensen met succes de plas oversteken, hoe meer mensen hun kans gaan wagen, we moeten er dus voor zorgen dat er minder mensen succesvol de plas oversteken".

En dat mijn beste, is het tegenovergestelde van wat u beweert.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden