Discussie: Irak
Los bericht bekijken
Oud 25 april 2003, 20:00   #116
el maximo lider
Vreemdeling
 
el maximo lider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2003
Locatie: Wevelgem
Berichten: 25
Stuur een bericht via MSN naar el maximo lider
Standaard

Ik ben tegen deze oorlog omwille het feit dat de 'invasie' puur imperialistisch is en niet in het teken van gerechtigheid of democratie.

Maar er mocht voor mij wel een einde komen aan saddam's regime, ik bedoel, iemand die zijn eigen volk (koerden of niet, ze zijn (voorlopig) nog irakezen) vergast of bloedig onderdrukt (sjieten of niet,...), verdient toch geen steun omdat hij de irakese staat (zogezegt, dit was allemaal in zijn voordeel) afgezet heeft van het imperialisme en het amerikaanse kapitalisme. (dit was een argument van enkele links-radicalen om saddam te steunen!).

Nu, de oorlog is voorbij en ik hoop uit de grond van mijn hart dat de Irakezen nu een tijd van gerechtigheid en democratie gaan meemaken, al twijfel ik daar aan: de amerikanen die puur uitzijn op winst, de koerden die een eigen staat willen, de turken die daarvoor koerdistan zouden binnenvallen, de sjietten (niet bepaald de meest democratische) die de macht opeisen, moorden binnen verschillende clans (check die ayatollah enkele dagen geleden)...

ik vrees dat irak een tweede afghanistan gaat worden: bagdad en de olievelden onder controle en (')democratie('), maar de rest van het land onder het juk van bloedige escalatie's tussen rivaliserende clans...
__________________
Hasta la victoria Siempre.
el maximo lider
www.revolutie.be.tf
el maximo lider is offline