Los bericht bekijken
Oud 30 april 2004, 10:18   #24
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon

Ik heb hierover deze deze ochtend een uitgebreid artikel in de Standaard gelezen. Daarin werd o.a. uit de doeken gedaan dat het hoofdzakelijk gebaseerd is op interviews met migrantenjongeren.
Zucht. Als dat interview, of het bijhorende kleine artikeltje, jou voldoende inzicht verschaft in de gehanteerde methodologie voor het onderzoek, chapeau. "Hoofdzakelijk gebaseerd op interviews met migrantenjongeren" vind ik echter nogal mager. Mijn gezond verstand volgende ga ik ervan uit dat er nog wel wat meer achter zit. Een interview wil nog niet zeggen dat ze gesprekken hebben gevoerd tussen pot en pint, van het niveau van het gemiddelde schoolkrantje.

Wreed wetenschappelijk hé:
"De jongeren noemen zelf concentratiescholen en -wijken als oorzaken waarom ze op het slechte pad beland zijn. Investeer in het onderwijs, vooral deeltijds en beroepsonderwijs, is een aanbeveling."

Laat ons zeggen dat ik na een 20-jarige veldstudie van het Brussels onderwijs tot andere aanbevelingen kan komen.
__________________
,Ik eis dat u eerbied betuigt voor mijn functie en ontzag en respect toont voor dit huis. U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning'
Xenon is offline   Met citaat antwoorden