Discussie: Amateuristisch
Los bericht bekijken
Oud 29 december 2003, 17:21   #23
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Dat is makkelijk gezegd hé. Dat kan je dus bij alles zeggen...
En toch heeft hij gelijk. Als ik morgen uit naam van het liberalisme een nieuw regime uit de grond stamp en kindermishandeling, pedofilie en verkrachtingen toelaat omdat zulke zaken in mijn ogen nu eenmaal tot de vrijheden van het individu moeten kunnen behoren, gaan we dan nadien al wat liberaal is afschieten of gaan we enkel mij als een idiote perverseling bestempellen?
Als je Marx al iets wenst te verwijten (zoals Kant later ook zou doen) dan is het wel het feit dat hij uitging van een utopisch wereldideaal (zoals de wijsgeren uit de oudhoud eveneens deden) uitging in plaats van de werkelijkheid zoals ze is.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline