Los bericht bekijken
Oud 17 april 2014, 16:37   #63
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Eduard het gaat mij niet om mordicus gelijk te krijgen, ik probeer gewoon uit interesse te kijken of uitlatingen van individuele politici stroken met de meer officiële mededelingen in de pers zoals bv een persconferentie of een interview met een voorzitter. En daarbij kan het interessant zijn om bij neofieten hun vroegere opinie eens af te toetsen aan hun uitlatingen van nu. Mijn eigen idee daarover (geldig voor alle partijen overigens) is dat het weinig productief is om alles steeds te gaan ijken aan het partijprogramma omdat dat meestal vrij statisch is en per definitie een ideologisch geschrift. Een lesje dat ik jaren geleden van Paul D'Hoore heb gekregen : luister wel maar aanvaard nooit een standpunt dat goed genoeg is voor publicatie tenzij het uit de mond komt van iemand van het directie comité. Enkel daar schrijft men de realiteit van vandaag. Dat is volgens mij identiek in een politieke partij. Het is dan ook de reden dat ik nogal graag lacherig doe over congressen en van die andere toestanden. Macht en beslissingen nemen werkt altijd volgens een hiërarchische logica. Spreek met de decision makers en je weet wat er in de komende maanden kan/zal gebeuren.

Om even terug te keren naar de kern van de zaak : het klopt dat n-va geen kaalslag meer vraagt inzake minimumloon en daar heeft van overtveldt moeten inbinden.
Maar wat de partij meent te moeten doen met de index is voor iemand met mijn maatschappijvisie echt onverteerbaar.
Met communautaire toestanden kan ik nog eens goed de draak steken, dat is grappig. Met een regelrechte aanval op de index stopt voor mij de humor en moet men syndicaal duidelijk standpunt nemen wat de gevolgen zullen zijn indien dergelijke cataclysmen zouden in wetgeving worden omgezet.

Zelfs in Zulzeke en Bommerskonten moet dat besef doordringen.
U bent hoogst naïef.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 april 2014 om 16:38.
Het Oosten is offline