Los bericht bekijken
Oud 24 mei 2017, 00:32   #723
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als dat u echt interesseert, kunt u best een bijbelcursus volgen. En de reden heb ik al toegelicht, maar u blijft er - totaal foutief - van uitgaan dat de bijbel een monolithisch boek is. Mocht het u ontgaan: de bijbel is een verzameling boeken. En alleen al om die reden onmogelijk te passen in wat u voortdurend probeert te doen.
Wat is dat nu weer voor een antwoord, ik wil weten hoe JIJ de bijbel leest, gaat een bijbelcursus mij dat leren?
JIJ moet mij dat vertellen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat betekent wat er staat: de bijbel is geen natuurkundige verhandeling. U gaat schijnbaar uit van het tegendeel.
Neen dat doe ik niet, ik beschouw dat boek als een samenvatting van verhaaltjes uitgevonden door volkeren die van niet beter wisten, had je dat nog niet door???
En 1 van de redenen waarom ik dat doe is omdat er grove fouten in staan, zoals de bewering dat er gevleugelde insecten op 4 poten bestaan of dat het mosterdzaad het kleinste zaad is.

JIJ ziet dat boek mss. niet als een ‘wetenschappelijke verhandeling’ maar je ziet er wel veel meer in als ik en ik vraag je waarom je dat doet aangezien er zulke grove fouten in staan.
Kan je daar nu echt geen antwoord op geven?
Nog is,
Waarom hecht je nog waarde aan stellingen in dat boek zoals het bestaan van god, jerzus die uit de dood opstaat of dat een maagd kan kinderen baren???
Je weet dat er wetenschappelijke fouten in dat boek staan, je geeft dat toe, anders zou je niet zeggen dat ik dat boek niet als een ‘wetenschappelijke verhandeling mag zien’, toch ga je bepaalde beweringen uit dat boek die ook volledig tegen onze kennis van de wetenschap in gaan wel aanvaarden?!
Ik vraag je hoe je dat kan verantwoorden???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit gaat niet om stellingen, beste. De bijbel vormt de neerslag van Gods handelen in deze wereld en aldus de voortgaande openbaring. Ik heb het al eerder aangestipt: u kunt af met een benadering die totaal vreemd is aan de bijbel.
Dus je gelooft niet dat jezus is opgestaan uit de dood of dat die van een maagd geboren is?
Die beweringen zijn gewoon ‘de neerslag van gods handelen in deze wereld’, maar dat is niet wat er werkelijk is gebeurd, is dat wat je gelooft?
Antwoord nu toch eens klaar en duidelijk op deze vragen!
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden