Discussie: Welke Partij?
Los bericht bekijken
Oud 23 februari 2016, 10:36   #13
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ik ben daar nog niet zo zeker van.
Er zijn verschillende scenario's mogelijk waarbij het ineens in een stroomversnelling kan gaan.
Als CD&V bij één van de komende verkiezingen een pandoering krijgt en onder de 15% duikt (ongeacht de uitslag van N-VA), dan kunnen ze daar wel eens heel zenuwachtig worden.
En zodra ze daar doorhebben dat hun invloed verder kan reiken binnen de entiteit Vlaanderen dan de belziek, ....

Wie durft er zijn hand in het vuur steken voor de toekomst van Europa?
Meer en meer stemmen gaan op voor een Europa in twee snelheden.
Hoe gaan de best presterende landen aanzien tegen de belziek met een schuldratio van 107%?
Als dat geen probleem is, dan kunnen ze Portugal, Spanje en Italië er ook weer bij nemen. Wat is het nut dan nog?
Maar indien de plannen voor een Europa in twee snelheden echt naar een volgende fase zouden gaan, kan één van de rijkste regio's het zich permitteren om de boot te missen en zich blijven vastklampen en zijn lot verbinden aan de belziek?
Alles is inderdaad mogelijk, maar ik wil er wel op wijzen dat dit de woorden zijn van de huisideoloog van de NVA, nl: Bart Maddens.
En wat de CD&V betreft: met tsjeven is inderdaad alles mogelijk, en dan is alles ook gezegd over die partij
Maar......alles draait nog steeds over een Vlaamse meerderheid, die PRO onafhankelijkheid is, want confederalisme kan pas als er volledige onafhankelijke staten zijn. !
Ook heb ik grote vragen bij de NVA zelf ! Want als de geruchten kloppen blijkt dat er binnen de "eigen rangen" GEEN meerderheid te bestaan die voor een onafhankelijk Vlaanderen is. Maw de analyse van Anna klopt volledig dat de Vlaamse nationalisten niet door één deur kunnen.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden