Los bericht bekijken
Oud 21 augustus 2017, 19:08   #169
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.408
Standaard

Dubbele fietstas.

"Dat is waar FastRider sinds de oprichting in 1966 voor staat!

Of je nu op zoek bent naar een degelijke fietstas, een hippe rotan fietsmand, of een waterdichte regenjas, wij hebben het allemaal!

En dat natuurlijk allemaal met de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Innovatie staat bij FastRider hoog in het vaandel. Zo zijn alle fietstassen en manden met vrijwel iedere fiets te combineren en zijn ze voorzien van onze innoverende systemen.

FastRider, al meer dan 50 jaar"

Ik heb met jaren tussen 2 quasi identieke van deze tassen gekocht.

De eerste is gelabeld als "100% cotton" en "extra strong".
Eigenlijk tegenspraak, want katoen is quasi de zwakste vezel, en verliest bij nat / regenweer zelfs de helft van zijn sterkte.
En dat bleek ook zo: de onderkant scheurde overal, had ik geen 50 cm zitten dichtnaaien dan lagen ze 5 jaar geleden al in de vuilbak.

De tweede is gelabeld als "pur canvas" en "extra strong".
Dat blijkt te kloppen, geen scheuren.
Niettemin zit er een ander euvel in: de voor/achterflapjes van de bovenkant / grote flap zijn stijf gemaakt met een soort erg brosse plaat. Een beetje zoals de valiezen waar ik het eerder over had. Je kunt die plaat gewoon met de hand in stukjes afbreken, quasi vanzelf, zonder moeite.
Zonder stijfheid waait zo een flapje dus omhoog, en regent het binnen in de tas.
Zo zie je: ze kunnen het niet laten om er telkens opnieuw zwakke punten in te steken, opdat mensen over X jaar nog eens de kassa zouden passeren.

Ik heb natuurlijk wat zitten bricoleren, en verzwaringen genaaid op de flapjes. Alternatief zou velcro zijn, maar natuurlijk een nest meer werk (4 x 2 strips stevig naaien).
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden