Los bericht bekijken
Oud 13 april 2013, 21:49   #83
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buitenwipper Bekijk bericht
Life's a bitch.

Hier moet de overgroete meerderheid vd bevolking het doen met een schamele 80€ per maand.

Schrijnende situaties of armoede heb je wss nog nooit van dichtbij gezien.
Ja, en een brood zal dan neem ik aan ook geen 2 euro kosten, is het niet?

Appelen met peren vergelijken.
En als ik zoiets wou, ging ik wel in zo'n land wonen ... Ik ben bevoorrecht om hier geboren te zijn, dacht ik. En velen denken dat met mij. Alle buitenlandse studenten of niet-studenten hier rondom me bejubelen België en zijn constant bezig over hoe gelukkig ik mezelf mag prijzen hier te wonen en te kunnen leven etc ... (Kunnen leven noem ik het echter niet in mijn geval), hoe vrijgevig de overheid is, hoeveel je hier krijgt, hoe behulpzaam hier alle instanties zijn, onze goede sociale zekerheid, ...
Het wordt ruim gesmaakt. En ik zou er dan geen gebruik van mogen maken terwijl ik nu in heel hoge nood zit en er eigenlijk al 9 jaar gebruik van had mogen maken? Maar oh wacht... dan moest ik schulden gemaakt hebben, en dat heb ik niet gedaan ... ik heb de tering naar de nering gezet. Iets wat men in deze wereld al niet meer voor mogelijk houdt. Iedereen die arm is moet zich toch evenveel kunnen permitteren als een ander, zo nodig door het maken van schulden, dat lijkt de nieuwe leuze te zijn. Wie dat niet doet, is goed gek of is niet echt arm (en verbergt thuis zeker 1000den luxe spullen ofzo? ) zo redeneert men althans ... (Zit iets in, ik ga geen extra tijd bij krijgen om te leven als rijke, omdat ik jarenlang in het stof heb moeten bijten! ).

Ik leef in een westers land en kan geen medicijnen betalen en amper voeding. Eigenlijk beide niet, maar ik betaal gewoon mijn medische facturen niet want dan kon ik op straat gaan zitten met mijn hand open.

Voor een studentenjob heb ik al prioriteit aangevraagd en alles gedaan, maar tot op heden is telkens iemand van de 20 000 studenten die hier zitten me voor... velen daarvan hebben allicht de tijd constant te F5en en te telefoneren, ik niet omdat ik ook nog moet thesissen respectievelijk omdat het voor mij onbetaalbaar is ...
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden