Los bericht bekijken
Oud 13 april 2013, 23:04   #93
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Die gevallen, waarbij met alle respect ook een stuk eigen verantwoordelijkheid niet mag ontkend worden, worden dan ook nog geholpen, en met veel meer plezier als iemand zoals mij!!

Je moet al aan de drugs gaan of zeven depressies hebben gehad of duizend psychiatrische opnames en god weet hoe erg aan de pillen zitten, want anders denkt men dat al je miserie peanuts is! Sterke persoonlijkheden bestaan ook al niet meer, tegenwoordig ... als je er niet ten onder bent aan gegaan, kan men je niet aux sérieux nemen en komt men af met casussen die zogenaamd meer miserie hebben gehad als jij...

In de wet is overigens inderdaad expliciet opgenomen dat je ook je studies mag verderzetten (of voort afwerken) na je 25e ... dus inderdaad dat kan een wettelijke mogelijkheid zijn. Ieder ocmw beslist echter soeverein of het dat zal toelaten of niet. In de praktijk laat men zo'n gevallen meestal toe...
"Kansengroep" noemt men dat. En mijn geval, iemand die aanvankelijk wel heeft kunnen studeren, noemt men dan "decadent". Letterlijk gezegd door de ocmw-beambte..
Drugsverslaving is dan ook peanuts blijkbaar. Ik herinner me zo'n Dalrymple-lezing...

Citaat:
Ik geloof trouwens niet dat dat jouw persoonlijke ervaring is, soit.
Ik heb niet gezegd dat het persoonlijk was.

__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden