Los bericht bekijken
Oud 19 november 2017, 09:47   #831
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Neen, ik heb informatica gestudeerd, dit is gewoon een interesse.
Ik heb dan ook in zowat elke post over dit onderwerp vermeld dat ik te weinig kennis heb over dit onderwerp om deftig in detail te gaan he.
Het was enkel voorgebracht als een voorbeeld van een 'levensvraag' waar de wetenschap zich wel mee bezig houdt.
Ja, maar je gaat wel mee in een discussie die de bewering kritisch benadert en dit zou ik niet doen rond een thema dat ik niet beheers.

Ik denk dat iemand die dit thema wel degelijk beheerst en dan onzin leest moeilijk anders kan reageren. Het is namelijk niet te doen een cursus thermodynamica op dit forum te geven (het was al een serieus buisvak voor de 3de jaars burgerlijk ingenieurs in mijn tijd).

Ondanks veel bedenkingen rond het gegeven blijf je doorgaan het te verdedigen en dit vind ik manifest fout. Ofwel verdiep je je erin en maak je dat je het volledig begrijpt ofwel houd je je erbuiten. Indien niet begeef je je op het vlak van de pseudowetenschap, namelijk je begrijpt een klein deeltje en baseert de discussie daarop.

En zoals eerder gesteld, de wetenschap beantwoord daarmee hoegenaamd de levensvraag niet. Er zijn mensen die aanvaarden dat de mens geëvolueerd is zoals gepostuleerd door de theorie maar ondanks dit toch nog met levensvragen zitten en geloven in een metafysische entiteit. De (exacte) wetenschap kan niets doen met metafysica.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden