Los bericht bekijken
Oud 19 november 2017, 11:40   #836
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het spijt mij, maar ik heb geen zin om nog meer hierover op te zoeken (Mike Russell). Op 31 minuut zegt Caroll dat de rest van zijn lezing veel minder stevig gefundeerd is. Hij begint dan over de macroscopische wereld. Het eerste deel ging over de microscopic world van fundamental physics die beschreven wordt door natuurwetten. In de complexe macroscopische wereld (biochemie) gebeuren dingen die zich niet laten beschrijven of voorspellen door wetten en hij stelt dat daar geen orde heerst. Dan is leven ook geen systeem of een proces en is er geen meaning of life. Maar desondanks zien wij wel enige orde in de macro-wereld dankzij intelligentie en logica.
Zoals ik al vele keren gezegd heb, ik zelf sta niet achter die theorie, ik ken er gewoon niet genoeg van. Ik vind het wel een leuk idee maar dat doet er weinig toe, het is niet omdat men iets leuk vind of iets graag hoort dat het ook waar is, da's wat religie doet...
Ik wil gewoon duidelijk maken dat zulke theorieen bestaan en dat dit iets is waar de wetenschap weldegelijk aan werkt. Dat was waar dit hele zooitje mee begonnen is.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden