Los bericht bekijken
Oud 18 november 2014, 17:47   #11
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Grotendeels geef ik u gelijk.
Dat er momenteel geen markt is voor een 3D printer is waar; we komen consuments gewijs niet echt ver daar de mogelijkheden nog gelimiteerd zijn en redelijk zullen blijven ook in de korte toekomst.
Maar sorry te traag en al 20 jaar met bezig... al eens gekeken hoe de PC en andere consumer electronics op nog maar 1 decenniumtje is geevolueerd?

Het is niet echt 'by design' hier maar de economie zoals ze opgevat is in het kapitalisme is simpelweg dé reden waarom het nog niet van grond is;
Als iedereen goedkoop thuis bepaalde producten zou kunnen vervaardigen heeft dat een heuse impact op de reeds uitgeholde economie.
Het wordt bewust tegen gehouden door de lobby die de belangen van de grootverdieners behartigd eerder dan de logische vooruitgang die de technologie anders zou brengen.
We kunnen het toch niet hebben dat technologie ten dienste staat van de mensheid zonder dat daar grof aan verdient wordt door amper 10% van diezelfde mensheid? Medische wetenschap is daar identieke tweeling aan.
Ik heb het niet over waarom de ontwikkelingen rondom 3d printen langzaam gaan, het enige wat ik doe is aankaarten dat het langzaam gaat.

En dat ik dus van mening ben dat TS te hard van stapel loopt.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden