Los bericht bekijken
Oud 26 januari 2015, 13:40   #19
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Kan je even verklaren wat je met bovenstaande paragraaf wil zeggen? Ik heb het over een boek dat in 1939 geschreven is. Via dat boek kwam ik op de "social credit" theorie, die toen echter nog maar een paar jaar oud is. Hoe dit boek slachtoffers kan gehad hebben ontgaat mij,. Wat Christus er mee van doen heeft ook. Maar mischien ben ik niet dom genoeg om dat te snappen.
Vandaag hebben we een voordeel, ieder mag z'n eigen dommigheid een cijfer geven. 'Social credit' theorie in 1939, gevolgd door WOII alsof de geschiedenis nooit bestaan heeft? Slachtoffers vandaag?
Citaat:
Hoge schuldenniveaus en kwijtscheldingsprogramma’s zijn van alle tijden. Zo’n 2000 jaar voor aanvang van onze jaartelling – ten tijde van de Egyptische farao’s en het koninkrijk van Mesopotamië – speelde dit ook al. Bekend is bijvoorbeeld de code van Hammurabi, koning van Babel, daterend uit 1762 voor Christus. In deze code is vastgelegd dat onder bepaalde omstandigheden schulden worden kwijtgescholden. Destijds waren de kwijtscheldingen functioneel om de stabiliteit van de leefgemeen*schap te continueren. Heersers wilden de sociale cohesie behouden door te voor*komen dat mensen te veel schulden of eigendommen hadden. Vandaag de dag kan schuldannulering een pragmatisch onderdeel zijn van een monetaire reset.

http://www.economie-macht-maatschapp...t-jubilee.html

Laatst gewijzigd door tandem : 26 januari 2015 om 13:40.
tandem is offline   Met citaat antwoorden