Los bericht bekijken
Oud 27 juni 2015, 14:37   #25
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.813
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Baren worden door Roverheid aanzien als industrieel, met navenant hoge roof.
Daarom dat de Belgische dealer die ik vermeldde geen baren verkoopt.
En het is niet specifiek de "baarvorm" die bepalend is, maar de aanwezigheid van een waarde op de munt, die in een legaal betaalmiddel - munt uitgedrukt is (euro, dollar, ...).
Sommige fabrikanten omzeilen dit verschil via "muntbaren", zijnde baren met een stempel erop met zo een waarde.
Het verschil is dus belasting.
Normaal is een munt duurder dan een baar, maar het belastingsverschil is zo groot dat het zelfs de andere richting wordt.
En nog iets: uw "intrinsieke waarde" geldt niet voor zilver / alle "gewone" zilverbaren als dusdanig, maar enkel voor een heel bepaald soort baar: de 1000 ounce baar, met een 999 gehalte en 10% tolerantie, zoals verhandeld op de grondstoffen en financiele markten.
Kleinere baren kosten stelselmatig meer, en de zogenaamde "combibaren" zoals van Valcambi, die eruitzien als wafers waar je stukjes kunt afbreken, kosten zelfs véél meer (quasi het dubbele).
Deze site telt 34 producten onder beleggingszilver http://gold-silver.be

Ik ben benieuwd op welke manier de meesten hier een bedrag tussen 8 en 10 000 euro zouden investeren, en waarom.

18 coins van 1kg? Of 1 monsterbox van 500 coins en 8188 euro? Het esthetische is ondergeschikt aan het praktische, maar er zijn prachtige munten bij. Witte haaien, hammerheads.. Het toeval wil dat ik diepzeeduiker en dierenliefhebber ben
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden