Los bericht bekijken
Oud 12 juli 2015, 17:02   #35
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Toen ik in januari buiten de EU was kreeg de euro een zware klap bij de aankondiging over QE door Mario Draghi. Je ziet ook een enorme spike in de prijs van goud en zilver in die week. Maar vooral de dreiging dat Griekenland de EU zou verlaten was volgens analisten de oorzaak voor de laagstand van de euro.

Nu men nee heeft gestemd in het referendum, waarschuwden tientallen analisten opnieuw dat de financiële markten onmiddellijk vertrouwen in de euro zouden verliezen en dat we een klap zouden krijgen. Zondag werd er gestemd, en dinsdag zou er ergens in Australië beslist worden of er wijzigingen worden aangebracht in de wisselkoers.

Ik heb bang gewacht, maar constateer dat er NOG niks veranderd is.
Maar ik neem aan dat dit uitstel van executie is.

Ben zeer benieuwd wat er gebeurt als Griekenland 5 jaar de EU uit moet zoals vandaag is voorgesteld
Soms (vaak) maakt tijd een groot verschil uit.
Omdat zaken al "in de markt" (lees: in de prijs) kunnen zitten. Omdat mensen iets kunnen verwachten, anticiperen en reageren. Januari is niet juli. Kijk maar naar de koersverschillen.
De recente heropleving van de Griekse heisa heeft de euro koers weinig beinvloed.
Wisselkoersen worden gewijzigd door centrale planners en ook door speculanten (beiden zijn elkaars vyanden). Als speculanten iets niet vertrouwen dan wachten ze niet tot een bepaalde dag, en hun kopen/verkopen wijzigen de koersen.
Wat dus bewezen is, is dat speculanten dat referendum-NEE tot dusver niet zagen als een reden tot reageren. Laat staan "onmiddelijk".
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden