Los bericht bekijken
Oud 6 april 2017, 21:01   #95
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat weet ik ook dat hij toen afgezet is. Mij voor geen debiel pakken. Ik heb van niets gebaart als ge hier bij uw eerste tussenkomst zijn naam al verkeerd spelt. Ge hebt dat wel op zijn stoemelings recht gezet na mijn bijdrage. Ondertussen is wel zijn zuster Yingluck Shinawatra ook aan de macht geweest terwijl ze haar orders kreeg vanuit de verschillende landen waar hij in exile leefde. Nu in Dubai als ik het goed voorheb om de honderden miljoenen te parkeren die hij heeft scheefgeslagen. Zoals iedereen die het kan in Thailand trouwens maar kom hem hier geen heilig kroontje opzetten.

De boeren een gewaarborgde prijs op hun rijst betalen is een catastrophe geweest voor Thailand. Van grootste rijst exporteur ter wereld zijn ze naar de derde of vierde plaats getuimeld. Ze hebben moeten een massa pakhuizen bouwen waar ze hun te dure rijst hebben moeten in opstapelen. Dat ge als communist zulke suicidaire economische interventies toejuicht ligt helaas in de lijn van de verwachtingen.
Laatst een discussie gehad over rijstexport van Suriname en de concurrentie die dit land moet aangaan met gesubsidieerd rijst uit Azië - door o.a. gesubsidieerde inputs als kunstmest en pesticiden -. Alsook dat India pakhuizen overtelvol heeft met rijst. Dit terwijl er op steenworp afstand kinderen verhongeren en - ander onderwerp - boeren massaal zelfmoord plegen omdat ze hun leningen niet kunnen afbetalen..

Wat ik niet begrijp is hoe het Idiaase systeem van agrarische vooruitgang; subsidie bij hetzij opkoop of export; vullen van de magen der armen en massa werkt.

Wat ik wel begrijp is dat dit systeem niet naar behoren werkt.

Enig connectie met Thais model ? Aan de andere kant heb ik begrepen dat de rijstproductie in de Filipijnen na Marcos is verkloot. Marcos subsidieerde de boeren, zijn opvolgers niet. Gevolglijk wordt verkaveling voor bouw doeleinden lucratiever en gebeurt dus ook op grote schaal. Voorgoed worden op deze manier vruchtbare gronden vernietigd, die eigenlijk bestemd horen te zijn voor agrarische doeleinden om eigen bevolking te voeden..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 6 april 2017 om 21:22.
Frankenstein is offline