Discussie: De ideale wereld
Los bericht bekijken
Oud 12 september 2005, 00:27   #91
skailimiet
Vreemdeling
 
skailimiet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2005
Locatie: belgie
Berichten: 66
Standaard peace man

Wel satiper : wree goed gezegd.

mijn reactie komt wat laat maar:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Natuurlijk wel. (Ja dus)

Maar in een ideale wereld is je geest niet gebonden aan deze planeet. (Tijd en plaats waren onbeduidend) En 'een ideale' wereld was wel het onderwerp van deze topic. Jij hebt het nu niet meer over een ideale wereld.

Off-topic noemen ze dat.
je hebt het over ons ideaal zijn ipv wereld.

Maar ik meen te begrijpen dat je veranderingen en hervormingen vanuit de politiek, het streven naar een ideale wereld vanuit het nu via politiek, niet ziet zitten.

Wie ziet dat nog wel zitten : naïevelingen, fanatici, dromers, filosofen; het is : tijdverlies, beuzelen, memmen, zagen, dromen enz. tenminste dat is toch de gangbare toon sinds 1968. Ik dacht hier op het forum ook een vast onderwerp over de ideale wereld te vinden (suggestie), geen vragen of kritiek, maar pogingen op antwoorden. Als we niet weten waar naartoe, hoe kunnen we dan over gedachten wisselen over hoe er te komen ?

We moeten toch weten dat voor een ideale wereld we met teveel zijn ? Dat is toch zO overduidelijk. Waar zijn de de-sensibiliserings-campagnes van de overheid ? Die zijn er natuurlijk niet want onze "welvaart" is gebaseerd op groei. Geen economische groei meer = "welvaart" naar beneden. En daar is de meerderheid niet klaar voor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper
Dat begint met de meest elementaire:
Zonlicht, zuivere lucht, zuiver water, gezond voedsel, onderdak verwarming en kleding.
Dat kan aangevuld worden met zaken die het leven nog aangenamer maken:

Kennis, reizen, faciliteiten voor sport en ontspanning enz….
Over die verwarming …als we daar weer mee beginnen dan loopt het weer verkeerd. (verwarming is eigenlijk de schuld van dit al °-) Het is hier voor ons niet leefbaar in de winter zonder verwarming (tenminste zoals we hier nu leven). Kunnen we hier niet slechts op bezoek komen en iedereen in warme delen van de wereld laten leven ? Of toch bijna...met verwarming voor diegene die het echt heel graag warm heeft. Het zal een kwestie van "gezond verstand", kennis, enz...worden. Waar we moeten denken vanuit een niet-materialistisch perspectief. Misschien BigF, kan politiek ervoor zorgen dat kinderen op de schoolbanken ook les krijgen over het echte leven, een leven met emoties.

faciliteiten ? euhmm, aan welke sporten denk je zoal. Ik zou formule1 er niet meer bijrekenen.

Maar ik wil wel technologie geïntegreerd zien. Maar niet tot zover jullie gaan, ik bedoel : geen chip in mijn lijf, never!, waarom zouden we ? We worden heus nog wel wat inteligenter (lees spiritueler) om het zonder robotica te stellen. Vnl door niet enkel onze planeet te respecteren, maar ook onszelf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
… In ieder geval zou het kunnen dat de mensen verdwijnen.

Hetzij omdat ze zichzelf opblazen in een nieuwe, allesvernietigende wereldoorlog,

hetzij omdat er een zodanige technowetenschappelijke evolutie zal optreden dat de mensen geïntegreerd worden IN machines (de CYBORG) of volgestopt worden MET hulpmiddelen (microchips, niet-melioratieve prothesen, pacemakers, databestanden,...), zodat hun leven totaal zal verschillen van dat van ons.

Indien de Mensenzoon zich manifesteert op Aarde, wie zegt dat de Mensenzoon (Cyborg of supercomputer) niet de opvolger zal zijn van de mens? Een techno-evolutionaire mutatie die de mens op den duur zal laten verdwijnen of uitsterven.
[size=2]Veel technologie wordt voor prul aangewend akkoord, maar het tegendeel is ook waar. Ligt het probleem van technologie niet in de consumptiemaatschappij, de zelfbeperking van de westerse wetenschap en de ontaarding van het individu ? Als we willen veranderen kan technologie daarbij van cruciale betekenis zijn.

kheb een abonnement genomen op dit topic srry BigF [/size]
__________________
water water water water WHOEHAAA een mosterdbad, snel !
skailimiet is offline   Met citaat antwoorden