Los bericht bekijken
Oud 5 augustus 2007, 15:46   #13
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Een meerderheid die België wil splitsen.

En die is er bij mijn weten nog steeds niet...

(en ja, er heeft dan wel geen referendum plaatsgevonden maar als o.m. N-Va niet alleen durft op te komen omdat ze schrik hebben voor de kiesdrempel, geeft dat ook wel een duidelijk signaal).
Dat er geen meerderheid is die België wil splitsen, heb ik nooit ontkend. Ik denk dat het aantal separatisten beperkt is tot 25%, hooguit 30%.
Maar ik denk dat het aantal verdedigers van de Belgische staat een heel stuk kleiner is. Telkens een partij (meestal de PVV/VLD) de Belgische kaart trekt, duikt ze bij de volgende verkiezingen de dieperik in.

Wat heeft men er nog voor over om België te behouden? Is de CD&V bereid om electoraal afgemaakt te worden om koste wat het kost een federale regering te vormen? Vandaag wel nog (ondanks de Eric Van Rumpuy's en Johan Sauwens'en in de partij). Daar maak ik mij geen illusies over.

Maar meer mensen vragen zich af of het sop de kool wel nog waard is. België hoeft niet te verdwijnen, maar ze zijn wel de fratsen van Onkelinkx beu. België hoeft niet te verdwijnen, maar ze zijn de niet-naleving van de Brusselse taalwetten beu. Etc...
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden