Los bericht bekijken
Oud 7 oktober 2017, 12:56   #83
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.747
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Doet ook weinig ter zake of die eunuch was of niet. Jezus zal wel 1 of ander wijze zijn geweest.
Jezus wordt als een heilige beschouwd en vooral (meen ik) om zijn liefde zonder de normale seksuele begeerte.
Dus in dat licht bezien is het belangrijk te weten of hij misschien een eunuch was.
Zo wordt de tonsuur van de kloosterlingen wel beschouwd als een symbolische vorm van castratie.
En de besnijdenis eveneens.
Citaat:
Waarom Jezus niet in Amsterdam is geboren? Ze vonden geen 3 wijzen en 1 maagd.
De oude Jezus is in Bethlehem geboren en de nieuwe in Amsterdam.
En dat er geen stal meer te vinden was, dat was geen probleem.
Stallen zijn uit de tijd.
En zonder maagd te zijn kreeg mijn moeder het ook best voor elkaar.
De drie wijzen zijn later verschenen: mijn vader, Börger en Hegel, toen ik rijp genoeg was ze te begrijpen.
Het kindeke Jezus toentertijd had er niks aan.
Citaat:
Net zoals Katholieke priesters razen over hoeveel maagden er nog zijn in het huis van God (de kerk) en kinderen onder de 18 jaar tellen niet mee.
Dat maagdelijke is uit de mode, als maagd is de vrouw nog onschuldig en niet heilig.
Pas in eenheid met de vleselijke lusten kan ze ook de heilige liefde ervaren, want beide horen bij elkaar.
Plat uitgedrukt: een vrouw moet een hoer en ook heilig kunnen zijn.
Citaat:
Net zoals ze razen over venten die zich alleen maar bezighouden met drugs en geld tellen...
De duivel moet ook wat.
Heb de vijand lief, zeide Jezus reeds en maak je niet kwaad, want dat is slecht voor je gal.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden