Los bericht bekijken
Oud 21 oktober 2017, 20:40   #71
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Voor iemand die er zo zit over te klagen, hang je toch bijzonder veel rond in de Kringwinkels.
Ik zei toch:
"Dezelfde eigenschappen werken ook tot voordeelscenarios.
Snapt u?"

U snapt niet?

Ik zal nog een voorbeeldeke geven!

Enkele maanden terug.

Een heel pakket korte dikke stevige lederen riempjes te koop.

Zoals die om hondenleiband onderdelen te verbinden.
En ideaal voor de bricoleur om dingen aan elkaar vast te maken.

Alle riempjes voorzien van een prijsetiketje van 0,05 euro.
Ik, bricoleur, pak heel de pak en hol (allez, figuurlijk haha) naar kassa.
Er volgt een telling, en er volgt een prijs telling maal 0,50 euro.
Ik schrik, en zeg dat ze 0,05 geen 0,50 kosten.
De kassa bediener zegt dat dat een fout is en de juiste prijs 0,50 is.
Ik zeg dat de klant toch wel de prijs moet betalen van het prijsetiket, niet 1 of andere gecorrigeerde prijs aan de kassa.
Niks tegen in te brengen, en ik, bricoleur, moet 10% betalen van de "gecorrigeerde" prijs.
De prijs schrijvers (etiketjes handgeschreven) zijn daar blijkbaar soms nogal "ongeletterd". Want ik kom soms ook 0,50 tegen als 05'0 (komma boven en omdraaien kan ook niet want de 5 staat dan ondersteboven).

Voordeelscenario.

Er zijn ook serieuze nadeelscenario's, dus is het opletten geblazen, en enige kennis van winkel/marktprijzen, vooraleer iets te kopen. Ik kom genoeg dingen tegen die meer kosten dan nieuw in de winkel.
En de buitenkansjes zijn direct weg. Diegenen die zaterdag namiddag visiteren, zien enkel nog wat iedereen in de week liet liggen.
Neem nou gisteren, een plooifiets. Geen moderne, maar wel een heel degelijke, sterk frame, kloek en simpel te bedienen scharnier, deftige banden en wielen/spaakwerk, 85 euro. Ik heb een tijd staan twijfelen maar ik ben er zelf niks mee, en een kennis heb ik al eens een plooifiets gekocht, dus ik kon er geen weg mee behalve stockeren voor "ooit" eens.
Dus ik zette hem weer. Toen ik de fiets bekeek, zat er al een gast te loeren naar me. Typerend, eerder gezien, als hun oog valt op iets dat hen erg interesseert, "verstarren" ze even, en als ze zien dat je kijkt, veinzen ze direct onverschilligheid, draaien ze zich 90 graden en kijken naar andere zaken zonder ze te zien.
Ik zette de plooifiets terug, verliet die hoek van de winkel, ging een kast rond, en deed direct een stap terug en keek om de hoek van de kast. En inderdaad, de gast had hem al vast en bekeek hem langs alle kanten. Ik ging verder, kwam enkele minuten later weer, plooifiets weg, en ik zag de gast met de plooifiets dicht onder zijn arm nog net buiten de parking verlaten.
Zo rap gaat het.
En als er personeel van de kringwinkel met een lorry bakken de winkel binnenkomt om in de rekken te stallen, wel, het is alsof er een zwerm bijen rond vliegt. Je kunt vaak niet eens zien wat er binnengekomen was, de zwerm raast ermee de kassa voorbij.
Soms heb je geluk, en sta je op het goede moment op de goede plaats.
En zelfs dan moet je rap en kordaat zijn. Ik heb geleerd zonder te kijken alles te pakken wat ik kan pakken, ga ermee naar een rustiger plaats in de winkel, om 1 voor 1 te bekijken en te denken of het al dan niet de moeite is / ik het kan gebruiken. En dan ga ik de -niet- terugleggen.

Die opvallend mooie luster waarover ik het hier eerder had had ik nog kunnen kopen als ik echt had gewild, er direct mee naar de kassa, betalen en weg, en ze gingen daar gestaan hebben met hun reservatie sticker geschreven voorafgaand uitstallen op commando van voorrangsklant.
Maar tja, ik concentreer me op bepaalde zaken, en lusters zijn daar niet bij. Ik koop trouwens liever 10 dingkes van 1 euro dan 1 ding van 10 euro, tenzij ik het zelf goed kan gebruiken.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden