Los bericht bekijken
Oud 17 oktober 2017, 06:04   #14
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
beste forummertjes, ik wil bij deze zeker geen rondje blanken bashen doen maar wat ik in het dagelijkse leven - alsook online op discussiefora vaststel, is dat enorm veel mensen (waaronder een groot deel blanken) moeilijkheden hebben om hun huishoudbudget - met name het deel vh inkomen dat aan de boodschappen besteed wordt, onder controle te hebben... ik wil daarmee zeggen dat het best een belangrijk iets is van dit aan te kaarten, immers zijn er tal van huishoudens (of het nu singles betreft of niet) die bijna dagelijks in de supermarkt te vinden zijn en die gemiddeld zo om & bij de 30 �* 40 euro per 3 dagen besteden... indien men dat zo op een maand optelt komt men al vlug aan een bedrag van allez zeg maar een dikke 400 euro afgerond, en dan betreft het in nogal wat gevallen enkel maar de 'wekelijkse boodschapjes'; hallucinant eigenlijk.... hoeveel keer ik zo op diverse fora wel niet lees dat een gezin met pakweg 2 kinderen zelfs amper toekomt met 600 euro in de maand voor eten alleen.... ja, en dan te zeggen dat wie het op mijn manier - geïnspireerd op een niet-westers consumptie patroon, zou doen stukken voordeliger én gezonder af zou zijn....

-zo ga ik voor een voorraad rijst, pasta, tomatensaus, melk en koffie die ik maandelijks bijvul, wat zeker een slok op de borrel is wat betreft het wekelijkse boodschappenmandje

-ook zie ik erop toe dat m'n stock olie, uien, look en kruiden steeds up to date is, vermits dit de basis is van ieder stoofpotje/wokschotel.....

-rest: meat, af & toe vis, groenten & fruit die ik wekelijks ga halen, en hier kom ik zeker toe met 15 eurokes, jawel....

in totaal heb ik voor nog geen 160 euro goed gegeten alsook me niet geruineerd aan boodschappen, vertel me dus niet dat wie van een leefloon of een bijna equivalent ervan dient rond te komen dit amper zou kunnen vermits ik het levende bewijs ben van wel en ettelijke niet-westerners zullen dit eveneens beamen

ps ik shop zowel in de supermarkt als de lokale toko, deze laatste is zeker voordeliger wat betreft groenten & fruit

voila sé, een verstandige kijk op alledaagse zaken zoals de boodschappen doen/zich weten te beredderen ^^

(en ik preciseer dat dit enkel de boodschappen betreft en er zeker genoeg overblijft voor mcdo bezoekjes, snackbars, whatever... dus volg mijn voorbeeld zou ik zeggen)
Liever niet, als het voor u het zelfde blijft, wij willen puisten vrij blijven onze gewone lichaamsgeur behouden en op een redelijk aanvaardbaar gewicht blijven.
PS Je maakt eten voor een week? Dat is voor mij onbegrijpbaar, op een paar uitzonderingen na, verdwijnt alles ouder dan twee dagen uit mijn ijskast.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden