Los bericht bekijken
Oud 27 april 2006, 18:15   #64
limburgs beerke
Vreemdeling
 
limburgs beerke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 september 2005
Berichten: 59
Standaard

je moet me niet beschuldigen van dubbelnikkerij, het is niet omdat ik niet iedere dag kom posten, dat ik iemand anders zou zijn dan ik ben

vandaag bereikte ons trouwens nog een interesant artikel in verband met het onderzoek naar CVS:

Citaat:
[SIZE=4]CVS heeft genetische oorzaak[/SIZE].

[SIZE=3]Er bestaat nog veel onduidelijkheid over oorzaken, diagnose en behandeling van het chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS). Uit een nieuwe studie blikt nu dat de oorzaak van de ziekte in elk geval genetisch zou zijn. Cvs-patiënten zouden al van bij de geboorte minder goed gewapend zijn tegen stress. Een hele reeks genetische veranderingen zou aan de basis liggen van de mysterieuze ziekte. “Voor het eerst is duidelijk geworden dat bij mensen met cvs iets mis is met de genen die instaan voor stressverwerking in de hersenen. Ze vertonen een afwijkend activiteitspatroon: ze werken te hard of te zwak”, aldus onderzoeksleider William Reeves van de CDC. Het onderzoek werd gedaan bij 227 Amerikaanse cvs-patiënten. Deze conclusie komt in elk geval al overeen met de vaststelling dat mensen cvs krijgen na een zware infectie, een schokkende gebeurtenis of een verwonding. Chronische vermoeidheid komt vooral voor bij vrouwen tussen veertig en zestig maar een verklaring hiervoor hebben de onderzoekers nog niet. (VES) [/SIZE]

[SIZE=3]Bron: Het Nieuwsblad, donderdag 27 april 2006[/SIZE]

__________________

http://www.cap-limburg.be

Laatst gewijzigd door limburgs beerke : 27 april 2006 om 18:17.
limburgs beerke is offline   Met citaat antwoorden