Los bericht bekijken
Oud 19 april 2017, 07:43   #1142
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
De volgzame gelovige wordt inderdaad in het gareel gehouden door religie, de opium van het volk. Elk volk had zijn eigen verhalen, met een eigen alien, maar het Grieks-Romeinse christendom heeft veel verhalen en aliens verdrongen. De Arabieren deden dat met de Islam. Veel geluk met het verhaal van jouw keuze.
Doch, ik ben een creationist die bijbels geïnspireerd is. Dat was waarschijnlijk mijn eerste vluchtkanaal uit een ongemakkelijke situatie en heeft mij veel steun geboden. Wie zou ik geweest zijn zonder de inspiratie van Jezus' woord? Ik denk een veel slechter mens. Het is door de Zoon en mezelf te loochenen dat ik dwaal.
Echter, neem ik het niet allemaal zo letterlijk. Ik zie de bijbel als een boek over God en niet een boek van God. De bijbel is een samenvatting van mensen die door God geïnspireerd waren. Maar de mens is ziek geworden door de erfzonde (wat cultuur is) waardoor diezelfde mensen het woord gecorrumpeerd hebben.
Je moet het niet allemaal zo letterlijk nemen, maar het goede ervan proberen behouden.
De essentie is dat God liefde is. En liefde is de massa die alles bij elkaar houdt.
Peche is offline   Met citaat antwoorden