Los bericht bekijken
Oud 21 april 2017, 14:56   #208
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Toch vreemd dat jij in een andere realiteit leeft dan de andere mensen in Durbuy... Niet toevallig één van de populairste bestemmingen in die regio waar je in het straatbeeld enorm veel nederlanders en vlamingen tegenkomt. Waar verschillende handelszaken uitgebaat worden door vlamingen, waar veel bemiddelde vlamingen een tweede verblijf kopen. Waar de horeca zowat leeft op vlamingen (en nederlanders).

Ben je er écht heel zeker van dat je je problemen met je nederlandsonkundige huisgenoot niet wat overdreven uitvergroot en projecteert op heel wallonië ?
Pandareus, ik heb geen problemen met nederlandsonkundige 'huisgenoten of niet'; ik woon er gewoonweg tussen en ik leef ermee in vrede... Ik wil dan ook niet Wallonië veranderen...
En zelfs in dat deeltje van Wallonië dat onderloopt van de Vlamingen en Nederlanders en waar vele mensen leven en overleven dank zij de Nederlandssprekende toeristen, zelfs daar ga je veel meer franstaligen vinden die buiten ja en neen, of soms een kleine beetje meer, maar meestal zelfs geen woord Nederlands kennen noch willen kennen... en ook in de toeristische sector...
Ook hier geldt de regel dat men van een franstalige niet mag verwachten, laat staan eisen dat hij twee woorden Nederlands zou kennen...
Maar ze zijn niet anti-Vlaams gezind... oh neen, elke Vlaming die frans praat is welkom en wordt in de toeristische sector met open armen ontvangen...

Oké, thuis doen ze wat ze willen, maar ze blijven met hun vuile poten van Vlaanderen af...
Oh neen, la Belgique vindt van niet... La Belgique vindt dat alleen Vlamingen vuile poten hebben en geciviliseerd moeten worden door de inhalige vingers van de grote francofonie....
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden