Los bericht bekijken
Oud 18 juli 2017, 18:52   #76
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hoe legt u uit dat vrouwen op de vloer zitten en mannen aan tafel mogen zitten? Ik zie daar enkel een minderwaardige positie in (is dat trouwens iets Portugees? Zou me sterk verbazen)

Iemand die op de vloer moet zitten terwijl de mannen aan tafel mogen wordt niet gerespecteerd. Dat heeft niets met 'Vlaams concept' te maken.

Ik doe niet mee aan zulk verregaand cultuurrelativisme.
In Kenya koken de vrouwen voor de gast en de heer des huizes, pas als zij klaar zijn zullen ze zelf eten. Dat is traditie en cultuur, net als vrouwen hier tupperware parties houden.

Portugezen nemen het niet zo nauw met etiquette, waarschijnlijk vonden de vrouwen het niet erg om op de grond te zitten.
Vlamingen en Belgen hebben de neiging om zich aan zulke kleine details te storen. Als je kijkt naar "komen eten", elk klein detail wordt bekritiseerd, het is precies een examen. Ik merk dat ook wel als ik uitgenodigd ben bij vrienden, of Belgische vrienden bij mij.
Als er Russen komen maakt het allemaal niet uit welk interieur je hebt, en welk tafellaken, wie waar zit. Zolang de conversaties maar boeiend zijn en er vodka is.

Laatst gewijzigd door tomm : 18 juli 2017 om 18:55.
tomm is offline