Discussie: Natuurlijke rechten
Los bericht bekijken
Oud 31 maart 2004, 16:09   #29
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chiquillo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB

Ik ben mijn zaak zo begonnen, net zoals Michael Dell, Bill Gates, Graham Bell etc....
die manne zijn wel begonnen in een nieuwe, kleine markt waar nog zo goed als geen concurentie was, van jou weet ik het niet 8) Maar als je echter nu de strijd zou willen aangaan tegen het monopolie van bijvoorbeeld den bill zal je over behoorlijk wat start kapitaal moeten beschikken en ik betwijfel het of er ergens een bank is die daar voor geld wel lenen.
Die mannen zijn helemaal niet in een wereld zonder concurrentie gestart. Ik kan me nog levendig herinneren dat er naast de MS-DOS ook Dr.DOS en PC-DOS bestond, dat IBM head to head met Microsoft OS/2 ontwikkelde, dat Philips een alternatief operating systeem had (MS-X) terwijl Commodore en Apple zware graphics machines maakten op een eigen systeem.

Compaq is gelukt omdat IBM het nut niet zag van een sub-$1000 PC.
Dell is gelukt omdat omdat Compaq het nut niet zag van mail en internet orders, en halstarrig vasthield aan een distributiekanaal.

Beiden vonden een manier om zich binnen een bepaalde markt te differentieren van het gros aan concurrenten. Bij MS was het de software-bundle techniek, bij Dell het distributiekanaal.

Ik ben zelf actief in Aviation, ook een cut-throat industrie, waarvan iedereen zegt dat je er geen geld in kunt verdienen, waarvan iedereen zegt dat de grote monopolies alles beheren (u weet wel, Sabena voor Belgie etc.). Je moet gewoon een niche vinden waar de groten (nog) niet aan gedacht hebben. De markten veranderen constant, omdat de noden van de consumenten veranderen, er is dus ALTIJD opportuniteit.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline