Los bericht bekijken
Oud 16 oktober 2008, 14:05   #29
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik zie niet in wat "gezond verstand" is en wat "gezond" bijdraagt aan het beschrijven van de toestand van een verstand.
Je moet het niet te ver gaan zoeken. Je weet best wat er bedoeld wordt met 'gezond verstand': handelen op basis van wat logisch lijkt. Het hoeft daarom niet logisch te zijn, heeft weinig te maken met gezond zijn en kan beslist desastreuze - niet zo gezonde dus - gevolgen hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik ben het daar mee eens, maar het is niet zo dat de autoriteit zelf een organisme is dat ook niet uit zichzelf beweegt.

Zie Pareto, Michels, Mosca.
Wat bedoel je precies met 'de autoriteit is zelf geen organisme dat ook niet uit zichzelf beweegt'. Wat versta jij dan onder bewegen en waarom is dat relevant?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik weet niet goed wat ik er op moet antwoorden. Het is gewoon niet zo belangrijk. Het is niet mijn doel om via de Daad een anarchistische samenleving - of wat voor samenleving dan ook eigenlijk - te bekomen.
Akkoord. Dat is ook mijn doel niet, maar voor degenen voor wie dat het doel wel is, is het misschien toch iets om even bij stil te staan.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden