Los bericht bekijken
Oud 15 maart 2023, 08:27   #4
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.272
Standaard

Ik schreef recent aan een vriendin in Utrecht dat ik het miste om in Utrecht te zijn. Het vreemde voorval met de aanval op mijn woning heeft naar mijn mening niet met de stad Utrecht of met mijn verblijf in de stad te maken gehad. Er waren geen voorafgaande incidenten.

De dader - ingenieur en eigenaar van een groot pand in het centrum van Utrecht - bekende na twee maanden dat de aanval afkomstig was van "mensen bij Justitie". In die bekentenis schreef hij dat hij bewondering voor mij had gekregen en communiceerde dat hij mij altijd in alle opzichten een goede huurder heeft gevonden. Dat bewijst dat het niet met mij of met mijn verblijf in de stad Utrecht te maken kan hebben gehad. Ik was eenvoudigweg een zeer nette huurder en met mijn medebewoners kon ik het goed vinden.

Ik had een zeer goede tijd in Utrecht en in het huis waar ik woonde. Ik bedacht mij wel eens dat ik de stad qua cijfer een 10 zou geven. Slechts een punt minder vanwege de luchtvervuiling en met dat probleem zou ik zelf kunnen helpen.

Hopelijk zijn mensen in Utrecht er blij mee dat wat er is gebeurd is verwerkt in een concept voor natuurbescherming.

Gerenommeerde auteur en professor geschiedenis Walter Isaacson, president van het Aspen Institute en CEO van CNN, verklaarde het volgende in een interview:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walter Isaacson
Het wordt een eeuw van de life sciences. Mensen die in staat zijn om de technologieën van de levenswetenschappen te benutten en te verbinden met ons morele begrip, met onze geesteswetenschappen, dat zullen de mensen zijn die de eenentwintigste eeuw zullen domineren en ik hoop dat er een groots persoon zal komen die dat zal vertegenwoordigen.
Mijn favoriete café in Utrecht was Eetcafé De Vingerhoed. De barman was een soort levend historisch icoon wat een bijzondere ervaring was voor de bezoekers van het café.

Ik bezocht ook geregeld Toque Toque Foodcafé waar ik ofwel voor op de bank aan de gracht of in de tuin filosofie studeerde met een notitieblok dat ik kocht bij Lorjé.

Wat er is gebeurd lijkt niets met de stad Utrecht of met mijn verblijf in de stad te maken te hebben gehad.

Ik ben oprichter van de volgende Facebook pagina. Een van de huidige beheerders heeft TV reportages gemaakt met Henk Westbroek - de zanger van de band Het Goede Doel van de muziek single België dat ik altijd in mijn footnote heb gebruikt op dit forum - en een andere redacteur heeft in Utrecht en Berlijn cultuur gestudeerd. De pagina wordt nog steeds actief beheerd.

Naam: ihvutrecht.jpeg
Bekeken: 265
Grootte: 4,7 KB
https://facebook.com/ihvutrecht

De mensen in Utrecht lijken qua mentaliteit iets gemeen te hebben met mensen in België, vooral wat betreft de vriendelijke omgang met elkaar. De frietketen Manneken Pis lijkt het Amsterdamse FEBO uit de stad te hebben verdreven.
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=vFo428N7xec (made in Utrecht)

Utrecht verdreef het Amsterdamse FEBO voor Manneken Pis. Het meest iconische café van de stad heet België (Oudegracht). Mijn favoriete Utrechtse cafés vindt u hier.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden