Los bericht bekijken
Oud 29 september 2009, 13:47   #30
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Goed, omdat je het je zo aantrekt...

1
Egmond Codfried heeft drie hele boeken gewijdt aan deze zaken en kan niet geacht worden alles hier af te drukken, wat soms ook onmogelijk is vanwege afbeeldingen op papier.
Uitgegeven in eigen beheer, en als ik het goed voorheb (en de databse van de Koninklijke Bibliotheek in Den Haag geeft me gelijk) alle uitgegeven in eigen beheer. Evenmin bent u terug te vinden in de Digitale Bibliografie Nederlandse Geschiedenis van het Instituut voor Nederlandse Geschiedenis. Dat plaats één en ander toch in perspectief.

Citaat:
2
Het is normaal om een schrijver aan te vallen op zijn wetenschappelijke visie, methoden, intelligentie, menszijn, geestesgesteldheid, ras, etc
Nee. Elke wetenschapper weet dat zijn werk kritisch geëvalueerd zal worden door collega's en dat zijn methodologie, bronnen en conclusies tegen het licht zullen gehouden worden op een wetenschappelijke manier. Zoals ik eerder aangaf, doorstaan jouw schrijfsels hier en op andere fora deze test niet - en volgens verwijzingen die ik las, geldt dat ook voor jouw boeken. Dat jij daar onmiddellijk 'aanvallen' van maakt en, enigszins paranoïde, allerlei persoonsgebonden elementen aan toevoegt, is veelzeggend.

Citaat:
3
Dit onderzoek is gebaseerd op:
- archeologische bewijzen van zwarten in Europa, 40000 eerder. Zoek Grimaldi mens
- dat witten pas 6000 jaar uit centraal europa hier kwamen
-dat snowden(1971) schreef over zwarten in de griekse wereld en dat er geen discriminatie op kleur bestond
- dat zwarten in de middeleeuwen blauwe mannen werden genoemd en ook zo afgebeeld
-dat blauw een eufemisme is voor zwart.
-dat aan het eind van de middeleeuwen een adel opstaat die zich blauw bloed noemt
-volgens Kaplan(1996) begint de Moor in 1120 zijn zegetocht vanuit Zd duitsland als St mauricius die opeens zwart word afgebeeld.
-de vele Moren in de westerse kunst afgebeeld op een wijze die niet strookt met 'bediende' of 'overwinning op de Moren,' maar eerder een symbool voor blauw bloed
-de franse revolutie richt zich tegen de adel, dus blauw bloed: dus zwarte en gekleurde mensen die de Moor als symbool van hun identiteit kozen.
-tal van beschrijvingen van adel n koningen als zwarte en gekleurde mensen.
deze mensen worden echter als witten aan ons getoond, waarom? wit is toch niet zwart?
-waarom zwarte madonna's, zwarte goden, in wit europa? alleen mogelijk als de elite zwart en gekleurd was.
-waarom racisme? ik ben niet racistisch, het is niet natuurlijk, niemand wordt racistisch geboren. wat is de oorzaak van racisme? een confrontatie tussen wit en zwart. wanneer? met de franse revolutie.
-het symbool van zwarte superioriteit een morenkop, werd symbool voor inferioriteit.
-waarom weten wij dit niet? revisionisme en revisionistische portretten die de Black Boy, a tall black man, swarthy Stuart als een witte afbeelden. Staatsracisme.
Net wat ik eerder zei: je verzamelt verspreide feiten, voegt daar wat meningen aan toe die je als feiten presenteert, negeert bij elk feit de historische en culturele context, en past ze zonder veel nadenken in jouw grote theorie. Over de representatie van de moor in de christelijke wereld, bijvoorbeeld, bestaat een heel corpus aan literatuur, die jij straal negeert om te kunnen 'aantonen' dat er een zwarte elite zou zijn. Over de afbeeldingen van de heilige Maurits alleen al bestaat een hele stapel wetenschappelijk onderzoek, die de opkomst en het verdwijnen daarvan verklaren, maar ook hier volsta je met je eigen a-historische, anachronistische theorie.

Nog even dit: als jouw theorie klopt, mag je de Kroaten toevoegen als een negroïde Europese natie. Leden van de Staten van Holland omschreven hen in de eerste helft van de zeventiende eeuw als een 'zwart' volk.

Citaat:
-zijn zwarten inferieur aan witten. neen, witten komen uit zwarten. hoe kan iets superieurs komen uit iets inferieurs? witten zijn verder op geen enkele manier verder of anders geevolueerd en anders of beter dan zwarten.
-zijn witten slimmer dan zwarten? neen, lees hier het forum vol achterlijke lui.
Je taalgebruik hier en elders suggereren een flinke dosis frustratie en paranoïa, hoor ik de amateurpsycholoog in mij fluisteren, maar laten we hier vooral niet dieper op ingaan. Laten we het houden bij de wetenschappelijkheid van je theorie - dat lijkt me de beste oplossing.


Citaat:
-is het geen tijd dat je weer een nieuwe frisse, MOOIERE avatar uitkiest?
Wat heeft dit er in godsnaam mee te maken?
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.

Laatst gewijzigd door ossaert : 29 september 2009 om 13:50.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden