Los bericht bekijken
Oud 29 september 2009, 14:17   #32
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Mijn grote voorbeeld is barones Belle van Zuylen die al haar boeken in eigen beheer uitgaf, terwijl wij nog steeds over haar praten. Maar goed, dat is het beeld nu, maar het hoeft niet zo te blijven.

Wie ben jij overigens? Schrijf je ook? Waarom die stomme schuilnaam en die oerlelijke avatar?

Verder wordt mijn boek geciteerd over Maria Susanna Du Plessis (1739-1795) in een groot witte mensen artikel. Mijn toneelstuk Maria Susanna Du Plessis, werd 10x opgevoerd. Hoe zit het bij jouw?

Er is een soort recensie over mijn werk bij de Fabel van de illegaal op internet.

Waarom voer je m'n naam niet in google "Egmond Codfried' dan vindt je mogelijk meer wapens om mijn visie zo verre als mogelijk van je witte school te werpen.
Ik antwoord even uit de losse pols, om je een plezier te doen: één boek bij Amsterdam University Press, enkele artikels en een stuk of wat congresbijdragen - 'ossaert' is een figuur uit de volksverhalen uit de streek waar ik ben opgegroeid, de avatar is afkomstig uit de laatste aflevering van 'Blackadder goes forth', maar ik begrijp hoegenaamd niet hoe dat relevant kan zijn - mijn echte naam hoeft u niet te weten, want ik ben op mijn privacy gesteld - ik geef op dit ogenblik geen les en al zeker niet op een middelbare school - als ik Google mag geloven, wordt Egmond Codfried vooral door Egmond Codfried groot gemaakt.

Citaat:
Jij onderwijst een racistische, revisionistische versie van de geschiedenis aan je leerlingen.
Net wat ik eerder reeds schreef: wie het niet met je eens is, moet wel van kwade wil zijn. Ik heb tot nu toe geen argumenten gehoord die uw beschuldigingen hard maken. Het valt trouwens op hoe u het inhoudelijke debat verlaten hebt en in dit laatste bericht alleen persoonlijke argumenten aanhaalt.

Tot slot nog even dit: met uw theorie bent u de revisionist, niet ik, tenminste als we afspreken het woord in zijn correcte betekenis te hanteren.
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.

Laatst gewijzigd door ossaert : 29 september 2009 om 14:19.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden