Los bericht bekijken
Oud 22 april 2017, 10:48   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Ook uit de onlinekranten van vandaag:

Citaat:
Zelf neemt De Crem forse taal in de mond over het debat rond de plaats van de islam in onze samenleving. 'Je kunt de beste intenties hebben, maar ik zie dat er in veel Belgische moskeeën nog altijd haatpredikers actief zijn. Dat er in naam van de islam nog altijd aanslagen worden gepleegd. Ik was compleet geschokt door wat er in Zweden en Egypte is gebeurd. Wat men ook mag zeggen, het lijkt me nog altijd enorm moeilijk om de islam te laten sporen met de westerse waarden zoals de gelijkheid van mannen en vrouwen, de vrijheid van godsdienst, enzovoort. Ik geloof niet in een Europese islam.'
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170421_02844959

Citaat:
"Vrijheid is nooit voorgoed verworven. Dingen die tot voor kort evident waren, worden weer in twijfel getrokken. Door regelneven en moraalridders. Door machtswellustelingen en religieuze extremisten. Als we niet opletten, draaien zij de klok bij ons terug." No pasaran, waarschuwt de Open Vld-voorzitster. "Onze manier van leven is superieur aan alle andere."

Vrijheid is niet alleen een recht, het is ook een opdracht. Wacht niet op God of op Allah. Vertrouw niet op Poetin of Trump. Luister niet naar doemdenkers of regelneven, maar maak iets van je leven. Het is van jou. Laten we de vrijheid heroveren.

"We moeten breken met Saoedi-Arabië. En aan de Turkse Belgen zeg ik: koester hier de vrijheid die Erdogan zijn volk daar aan het afnemen is," aldus Rutten.

"We moeten Turkije weer leren zien als 'het buitenland' en niet langer als een land aan de grenzen van Europa dat dicht bij toetreding tot de Europese Unie staat. Die toetredingsgesprekken moeten we gewoon afblazen nu.

De radicale islam is niet het nieuwe normaal. Moet ik het normaal vinden dat moslims weigeren om mij als vrouw de hand te drukken? Moet ik het normaal vinden dat meisjes en jongens niet samen zwemmen? Dat vrouwen voor hoer worden uitgescholden als ze kortgerokt en zonder hoofddoek op straat lopen? Dat homo's worden afgeranseld? Dat bruiden geïmporteerd of uitgehuwelijkt worden? Dat kinderen genitaal verminkt worden? Dat ziekenhuizen maagdenvliezen moeten herstellen? Sorry, daar wijk ik niet voor. Geen millimeter."
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...dhtml?show=art

Pfffft.....vloog het VB niet achter een politieke schutkring voor krek hetzelfde taalgebruik? t'Rutten en De Crem hebben een kwart eeuw geleden aan een groteske vorm van zelfbediening gedaan: ze hebben toen voor zichzelf de mogelijkheden geschapen om vandaag van jetje te kunnen geven op de bevolkingsgroepen- en godsdienstfanaten die ze vandaag viseren.
Zonder angst om achter een cordon te belanden.

No pasaran noemt t'Ruttenbel dat vandaag. Maar welke partijen hebben nooit anders dan toegegeven aan de eisen van moslims? Onverdoofd slachten? Halal eten op de scholen én zelfs in de creches? Welke partijen voerden de voor de eigen bevolking discriminerende dubbele nationaliteit in? Welke partijen maakten gezinshereniging poepsimpel? Welke partij zou nooit het stemrecht voor buiten-Europese vreemdelingen goedkeuren? Welke partijen waren er aan de macht ten tijde dat het VB in Gent verboden werd om de toetreding van Turkije tot de EU te bekritiseren? Welke kopstukken van welke partij werden als criminelen opgepakt omdat ze betoogden tegen de islamisering? Wie gingen er als gekken tekeer op dit eigenste forum omdat een Vlaams-nationalistische staatssecretaris een visum durfde te weigeren?

Denken Pandareus en kleine broertje Henri écht dat het de drie "grote" traditionele partijen, die bijna twee eeuwen lang de macht met elkaar deelden, en die verantwoordelijk zijn voor de faciliteiten die de oprukkende islam in handen werd gespeeld, aan de kracht van zelfbediening heeft ontbroken?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden