Los bericht bekijken
Oud 26 oktober 2017, 20:51   #5953
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
....En bij de keuze vooral ook de lange termijnperspectieven niet uit het oog te verliezen.
In een sinds de periode der koude oorlog politiek, economisch, en qua defensie en veiligheid zeer gewijzigde wereld waarin enerzijds de USA middels de door hun bevolking verkozen president met zijn administratie politiek minder en minder aansluit bij o.a. Europa en dus bij dat deel der NATO/OTAN, en waarin anderzijds de Europese Unie aan een zeer grondige hervorming en een vernieuwde en fel verruimde onderlinge samenwerking toe is, is het nu aan België – uitgerekend het land waar momenteel o.a. zowel de SHAPE als menige Europese instelling is gevestigd – om inderdaad politieke keuzes te maken die voor het land zowel op de lange als op de minder lange termijn van doorslaggevend belang zijn.

Ik denk mij niet te vergissen als ik het gevoel heb dat een niet onaanzienlijk deel van uw federale regeringsmeerderheid zich daar inmiddels goed van bewust is. Ik denk mij evenmin te vergissen als het mij logisch lijkt dat er geen formele stellingname moet verwacht worden zolang bedoelde bewustwording niet door gans uw federale regeringsmeerderheid wordt gedeeld, bij gebreke waaraan beslissingen wel eens naar een volgende bestuurscoalitie doorgeschoven zouden kunnen worden...
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden