Los bericht bekijken
Oud 17 november 2017, 00:36   #52
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Dit kan natuurlijk ook....maar...
Maar hoeveel gevallen zijn er niet waar de familie wel 'vermoed' dat er ergens 'iets mis is', maar dat ze het zelf niet juist weten.
Hun familielid al naar een psych of whatever gestuurd hebben, zonder resultaat ?
Ok, familie 'durft' meestal niet te diep ingaan, uit vrees voor ruzie ed.
En uiteraard zullen er tal van gevallen zijn, waar het niet echt 'klikt' in de relatie tussen patiënt en zorgverlener.
Citaat:
Of, zoals ik al eerder gepost had:
1: soms zullen patiënten een hele weg naar zorgverleners moeten afleggen, vooraleer ze de juiste tegenkomen.
Dat is vergelijkbaar met lieven, werkgevers, vrienden etc.

2: klopt.

3: Soms kunnen ook de zorgverleners tekort schieten, die - los van hun kwalificatie/opleiding, een tekort hebben aan empathie of de finale situatie verkeerd of niet voldoende kunnen inschatten, wegens gebrek aan ervaring/mensenkennis.

Citaat:
Zijn dit dan ook vijgen na Pasen ?
Ik denk het niet eerlijk gezegd.
Uiteindelijk en in de final ligt de eindverantwoordelijk imo steeds bij de patiënt, gezien die de beslissing neemt om zichzelf iets aan te doen.

Echter, mss kan het ook liggen aan de therapeutische aanpak van zo iemand en is de gebruikelijke therapie op zich niet adekwaat genoeg, om zware psychische moeheid of problemen te depaneren.
Laatst las ik dit:

Paddo’s potentieel medicijn tegen depressie

https://www.dekennisvannu.nl/site/ar...depressie/8192

Een Engelstalig artikel daarover:

Psilocybin: A Journey Beyond the Fear of Death?

https://www.scientificamerican.com/a...fear-of-death/

Blijkbaar werkt zo’n klinische paddo-therapie dieper in de psyche, dan ‘n therapeut die - al bij al en hoe goed hij/zij ook mag zijn – mss niet opgewassen is tegen de zware problematiek van mensen die levensmoe zijn.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 17 november 2017 om 00:39.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden