Los bericht bekijken
Oud 11 januari 2003, 22:42   #4
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
Ik denk niet dat er zo'n niet-arbitrair argument bestaat.
Hoe kan men dit nu weten als men de bevolking nooit in een referendum om haar mening heeft gevraagd, zoals met al die Belgische en Vlaamse staatshervormingen die van bovenaf zijn opgelegd?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
Het is een kwestie van voorkeur van de bevolking, die zich terzake langs direct-democratische weg moet kunnen uitdrukken.
Daar ben ik het uiteraard mee eens.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
Een onafhankelijke "Volksheerlijkheid Antwerpen en Kempen" lijkt me wel wat.
http://secessie.nu/pdf/8-4.pdf
Zo'n van onder opgebouwd federaal streeknivo kan uiteraard op mijn steun rekenen. Zelf zie ik wel iets zitten in een Westhoek-federatie, die op zijn beurt deel uitmaakt van een eveneens gefedereerde provinciale deelstaat binnen de Benelux. De huidige Belgische staatsstruktuur met de deelstaten Vlaanderen en Wallonië is geen echte federatie maar een van bovenaf opgelegde geregionalizeeerde partikratie, waarbij politici in de landsdelen waar ze het sterkst stonden elk hun feodaal koninkrijkje wilden hebben (de CVP in Vlaanderen en de PS in Wallonië).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
Citaat:
Zelfs individuen hebben zelfbeschikkingsrecht. Bijvoorbeeld over hoe ze hun leven gaan invullen, hoe ze zich kleden, hoe ze hun lichaam versieren (haartooi, piercings, tatoeages,...), hun seksueel zelfbeschikkingsrecht, wat ze eten en drinken, waar ze wel of niet in geloven,... Leve de vrije identiteit! Wat mij betreft zijn zaken zoals identiteit -net zoals godsdienstige overtuiging en andere overtuigingen- geen zaak van de overheid maar horen ze thuis op het domein van de vrije meningsuiting en de privésfeer.
Helemaal akkoord. Alleen die 'zelfs' is er te veel aan.
Die "zelfs" heb ik er gezet terwille van degenen die er een selektief zelfbeschikkingsrecht op nahouden. Misschien had ik die "zelfs" beter vervangen door "ook"?
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden