Los bericht bekijken
Oud 17 juli 2017, 14:13   #6919
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.121
Standaard

Drosamadaris

Citaat:
Ja, dat systeem is beter. Hoe dikwijls heb je die bevestiging eigenlijk nodig?
Ik vind het handig dat men in België geen maand op voorhand moet boeken om betaalbaar met de trein te kunnen reizen, maar ieder z'n mening natuurlijk.




Citaat:
De NMBS kost alleen al aan dotatie meer aan de BE maatschappij dan de Britse spoorwegen in hun totaliteit.
Bron: dikke duim.




Citaat:
Laat ze gerust doen
Ze zullen zien dat je van “het kan niet, het bestaat niet” al snel naar “ja het kan maar enkel dan en dan” moest evolueren (ook al had je enkele bladzijden nodig om dat zelf in te zien).
Ik heb niet gezegd dat het niet bestaat. Ik heb gezegd dat U het moest aantonen. Dat hebt U gedaan, en inderdaad, als je een maand op voorhand boekt kun je betaalbaar met de trein reizen in het VK.



Citaat:
O ja, met hun equivalent van de railpass, betalen ze daar zelfs minder dan jij met je railpass, maar dat had ik al gezegd. Zie boven, uiteraard...
Niets "zie boven", dat is hier nog nooit ter sprake geweest. Ik ben erg benieuwd naar de Britse equivalent van de railpass die goedkoper zou zijn dan de Belgische...




Citaat:
Je kreeg de verwijzing eerder al; om jouw permanente phrase te gebruiken: zie boven.
Oftwel, doe zelf ook eens wat moeite.
.
Ik heb hier al constant links en verwijzingen gegeven.
Jij beweert dat, dus moet jij het bewijzen. Als ik iets schrijf, dan voorzie ik links om het te staven, indien mogelijk.




Citaat:
En hun reductietarieven zijn ook al goedkoper dan jouw reductietarieven met je railpass; jochei
Zie boven, uiteraard.
Tenzij je het kunt aantonen, denk ik dat de bron uw dikke duim is...



Citaat:
Ergo, je hebt niets om je op te baseren buiten je gezagsargumenten. Too bad dat je al net iets te vaak door de mand gevallen bent, om uberhaupt van die gezagsargumenten gebruik te kunnen maken...
Intraweb is alleen toegankelijk voor NMBS personeel. Het is strafbaar om dat openbaar te maken.




Citaat:
Iedereen die geen 77€ wil betalen om eens gebruik te maken van de trein, bijvoorbeeld
Je kunt het een jaar gebruiken, en doorgeven aan vrienden, collega's of familie. En online kun je ook enkele go pass of railpass biljetten kopen.


Citaat:
Maar goed, wil je promo met promo vergelijken, je kreeg de info hierboven: zelfs dan ben je duurder.
Welke info? Je hebt geen enkele verwijzing gegeven naar Britse promotarieven.




Citaat:
De cijfers staan hierboven zwart op wit gequote. Cijfers die jij nooit kunnen weerleggen hebt en waarbij je niet verder geraakte dan “de officiële cijfers van de spoorwegen zijn niet te vertrouwen”...
Dat jij verder McNulty blijft gebruiken om uitspraken te doen over de NMBS, terwijl BE niet eens vermeld wordt in McNulty, dat is jouw probleem
Dus cijfers zijn inderdaad duidelijk. Zowel voor reizigers als voor de Britse maatschappij zijn de Britse spoorwegen duurder dan de Franse, Duitse, etc.
Daarom dat de meerderheid van de Britten het spoor terug willen nationaliseren.
Met België bestaan geen wetenschappelijke vergelijkingen.


Citaat:
Lol, nu is het weer dat de pendelaars niet voor 4h in het staion geraken .
Als je om 4 u stopt met werken, kun je onmogelijk om 4 u in het station staan, tenzij je in het station werkt.



Citaat:
En tuurlijk, 44,7£ is niet goedkoop; maar om je eigen argumenten tegen je te gebruiken: pendelaars betalen niet elke dag opnieuw hun last-minute ticketje. Die zijn wel wat slimmer dan dat .
Voor pendelaars bestaan ongetwijfeld speciale formules, net als in België.
Maar daar heb ik geen cijfergegevens over.



Citaat:
Zie boven, uiteraard.
Mijn fout niet dat je de zaken op een plateau aangereikt krijgt maar dat je ze negeert omdat ze niet in je straatje passen.
Ik beantwoord met concrete argumenten, onderbouwd met concrete links.

Citaat:
Tenzij jij plots wil stellen dat BE een deel is van NL, van DE of van etc. is, zeggen die studies welgeteld niets als respons op wat ik in het verleden al schreef en wat vandaag nog steeds geldig is.
De studies bewijzen dat het Britse spoor een pak duurder is dan Nl, DE enzovoort. Waarom zou België dan een voorbeeld nemen aan de Britten en niet aan onze directe buren, die het beter doen dan de Britten? Dat is een vraag waar U nog nooit op geantwoord hebt.


Citaat:
Als mijn dikke duim de enige bron is (hey, dat moet jij wel herkennen ), dan is het een eitje om de bronnen die ik opgaf (jawel, zelfs het bronmateriaal stond erbij, stel je voor) te weerleggen. Daar ben je nog steeds niet in geslaagd, toen niet, nu niet en die ga je ook nooit kunnen weerleggen.
Wat heb ik niet kunnen weerleggen?



Citaat:
22£ enkel, zonder kortingen.
14,7£ als je een railcard gebruikt.
Hoe komt U aan die 22£, die heb ik nergens gezien. Ah ja, als je een maand op voorhand boekt waarschijnlijk... U zou voor Neckermann moeten werken.
"Promotie heen en terug naar de Dominikaanse republiek voor 200 euro". Dan ga ik binnen, en eis die promotie. Blijkt dat er maar een dag is in heel het jaar dat die prijs geldt...
En een railcard van 14,7£... leg eens uit, met de nodige bronnen?


Citaat:
Die je dan niet refereert en waar we je moeten vertrouwen op jouw gezagsargumentatie. Close, but no cigar.
Als je al links geeft, dan ga je linea recta over naar jouw interpretaties van wat er staat.
Op de website van national rail staat de prijs, dat valt niet te interpreteren.




Citaat:
Als je echt denkt dat je het hele verhaaltje London-Bristol nog eens kan gaan herhalen met London-Manchester, dan zit je toch ferm verkeerd. Zo boeiend ben je immers niet als gesprekspartner, laat staan dat je een intellectuele uitdaging bent.
Ik antwoord gewoon op uw zever voor het geval anderen deze conversatie volgen. U bent zo iemand die heilig in iets gelooft, en dan met de meest scheefgetrokken argumenten afkomt om dit te verdedigen. Een beetje zoals creationisten of getuigen van Jehova.
Met iemand zoals Zwitser kun je wel op een normale manier discussiëren.
Ik denk dat de grote meerderheid die deze draad leest al lang doorheeft dat het Britse spoor geen voorbeeld is.

Citaat:
Je kreeg hierboven al de indicatie van hoe hard je prijzen van de pot gerukt zijn, en daarmee zal je het mogen doen. Je mentale masturbatie op communistische fantasietjes bij de NMBS, die leef je maar uit op een ander.
Ik geef verwijzingen naar officiële websites, wereldberoemde Britse kwaliteitskranten als the Guardian, officiële opiniepeilingen, overheidsrapporten, etc.
U hebt na lang aandringen een link gegeven, die bewijst dat uw prijzen slechts verkregen kunnen worden op een welbepaalde dag, als je minstens een maand op voorhand boekt. Dat is geen eerlijke manier van debat voeren.


Citaat:
Sta ik alleen in mijn conclusies: small chance, aangezien ieder hier wel jouw manier van verdraaien, selectief quoten, herinterpreteren en zelfs leugens verspreiden kan zien. As said, typische Goebbels-stijl, easy as that.
Uw van de pot gerukte verwijzingen naar WOII komen uw geloofwaardigheid niet ten goede...



Citaat:
Is de NMBS Duits?

But two can play that game: jij hebt geen enkele studie die ondersteunt dat de NMBS goedkoper is dan British Rail; edoch houdt dat je niet tegen om toch die claim te maken.
Jij ook niet van het tegendeel, toch beweer je dat.
Het is simpel, ik zal het nogmaals uitleggen. De officiële studie in opdracht van de Britse overheid bewijst dat de Britse spoorwegen 40% minder efficiënt zijn dan de Duitse, etc. (volgens Zwitser ligt dat aan de infrastructuurbeheerder, of wanbeheer in de jaren 60, 70, etc. wat er ook van zij, de privatisatie heeft daar geen verandering in gebracht)
Dus, nogmaals een vraag aan U gericht, waarom zouden we dan de Britse spoorwegen als voorbeeld nemen en niet de Duitse? Als de Duitse het beter doen dan de Britse, gaat dat toch tegen elke logica?


Citaat:
Dus ze staan niet alleen voor België, ze zijn op de koop toe nog goedkoper dan de NMBS...
Als U het zegt...
tomm is offline   Met citaat antwoorden