Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2017, 22:24   #246
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard Commerciele Maatschap

Commerciele maatschap

Bij mijn weten zijn er nu 3 commerciele maatschappen in Belgie (vele burgerlijke maatschappen)

het zijn
ADOPONT
MERCURIUS
HEALTHY & HAIR

Op de kamer van koophandel heeft het 2 maanden geduurd voor ze waren aanvaard via BTW nr ,niemand had er nog ooit van gehoord!

Ben net zoals met deficitaire vereffenen weer de eerste om op deze markt te springen.

Ik heb 2 jaar opgezocht om deze maatschappen als een perfecte commaneci constructie op te stellen ,heb uitsluitend gewerkt met thesissen en arresten en de leer van de tijdelijke verenigingen om te komen tot wat ik nu heb.

Een groot voordeel van de maatschapstechniek is de discretie die ermee gepaard gaat. Reeds bij het oprichten van de maatschap blijkt dit al aangezien er geen oprichtings- en publiciteitsformaliteiten voorzien zijn. Ook in de loop van haar bestaan geniet de maatschap een groot niveau van discretie. Statutenwijzigingen en wijzigingen op het vlak van het bestuur zijn immers evenmin aan publicatie onderworpen. Een ander element dat bijdraagt tot deze discretie is het feit dat er voor de maatschap geen wettelijke bepaling voorzien is die een boekhoudplicht instelt of de openbaarmaking van een jaarrekening voorziet.
Men moet ook geen boekhouding voeren en geen balansen opmaken en geen belastingen betalen,dit gebeurt door de maten recjhtstreeks (constructie)
ER KAN EEN AFGESCHEIDEN VERMOGEN WORDEN GECREERD DAT NIET BESLAGBAAR IS VOOR SCHULDEN VAN DE MATEN

Is dus de beste vennootschaps vorm voor KMO want de bestuurder kan een dictator zijn met alle macht .

TILLEMAN, B., DURSIN, E., TERRYN, E., HEEB, C., NAEYAERT P., “Bijzondere Over-eenkomsten. Tussenpersonen (1999-2009)”, TPR 2010, 589-1154.
43. Vred. Sint-Niklaas (tweede kanton) 22 mei 2002, T. Vred. 2002, 424


Verschillende belangrijke artikels heb ik eruit gehaald vermits dit 2 jaar opzoekwerk en opvolging kamer en Senaat , heeft gekost om dit bij elkaar te krijgen.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden