Los bericht bekijken
Oud 28 oktober 2017, 21:16   #12
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard

Noem het toeval, maar het feit is dat er in de USA elke 10 jaar een diepe economische crisis optreedt.

Zowel onder Bush als onder Obama (1998 en housing crisis 2008) en verscheidene topinvesteerders zijn het er over eens dat de volgende diepe crisis wenkt, deze keer veel heftiger om wille van de immens opgelopen staatsschuld. Econoom Jim Rickards beweert al 2 jaar dat het er zit aan te komen, maar kon er geen timeline op plakken behalve "ergens in de loop van 2017-2018"

Inmiddels is hij er rotsvast van overtuigd dat een nucleaire oorlog met Noord Korea de katalysator wordt voor die crisis.
Natuurlijk, klinkt als een waanzinnige conspiracy theory. Maar als die oorlog er echt van komt houdt het steek dat hij gepaard gaat met economische consequenties.

Kan iemand een voorspelling formuleren van economische consequenties van een nucleaire oorlog?

Overigens zie ik niet goed wat 1 van beide partijen erbij te winnen heeft.
De USA kan alles wat gelanceerd wordt vanuit Noord Korea uit de lucht plukken, en Noord Korea weet heel goed dat een aanval op de USA gelijk staat aan zelfmoord.

Toch ben ik er van overtuigd dat het ervan gaat komen.

En Amerikanen starten echt geen oorlog om humanitaire redenen
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden