Los bericht bekijken
Oud 19 januari 2007, 14:14   #39
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
U veralgemeniseert te veel. Veel te veel.
Absoluut niet...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Vergelijk de 'afrekening' met collaborateurs, de repressie, in België eens met hoe het er in Nederland aan toe ging. Ook daar hebben zich excessen afgespeeld op 'bijltjesdag' maar niet zo extreem als door u beschreven. Door de bijzondere rechtspleging werden toestanden zoals in België voorkomen.
Waaraan is dit verschil toe te schrijven? Het waren dezelfde bevrijders en de landen en bevolking kennen veel overeenkomsten.
Waarschijnlijk lag het verschil enkel aan manier en snelheid waarmee de Nederlandse regering heeft ingegrepen tegen de wetteloosheid. Ofwel was het in Nederland niet minder erg, maar is er gewoon minder over gepubliceerd.

In Vlaanderen ligt de collaboratie dan ook gevoeliger dan in Nederland, omwille van de Vlaams-nationale kwestie. In Nederland wordt elke verader per definitie als verrader beschouwd. In Vlaanderen wordt er echter een scherp onderscheid gemaakt voor diegenen die de Duitse zijde kozen voor Vlaanderen, zij die het deden om tegen de communisten te vechten en zij die opportunistische motieven hadden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Wat u schrijft over de Holocaust-industrie klopt ook niet. Natuurlijk, de tv-serie was een grote 'hit' en er zullen best mensen zijn die ergens van hebben kunnen profiteren, zoals die altijd en overal te vinden zijn.
Maar in ieder geval in Nederland was na de oorlog een groot besef van wat er gebeurd was. De tv-serie werd hier eerder 'te glad en te commercieel' bevonden dan dat het ook maar iets 'stimuleerde'. Ook de verbondenheid met Israël was al voor die zogenaamde 'industrie'. denk maar aan de olie-crisis.
Tot enkele decennia gelegen was de Holocaust een detail van het zeer gevoelig liggende WO2. Vandaag is W02 een detail rondom de zeer gevoelig liggende Holocaust. Dat is wat er tijdens de laatste 60 jaar door zionistische propaganda is veranderd.

Verder was de Holocaust-propaganda ongeveer al 10 jaar actief (sinds 1967) toen de oliecrisis uitbrak. Ik zie dus niet in hoe je dat als argument kunt gebruiken.

De genoemde TV-serie is vooral verantwoordelijk voor de algemene invoering van de term Holocaust, voor wat tot dan gewoonlijk de 'Entlösung' werd genoemd. Ik heb nooit haar invloed verheven tot meer dan dat. Holocaust-propaganda bestond als 10 jaar eerder en er zou nog veel meer na volgen.

U kunt duidelijk niet goed lezen, vermits u anders dergelijke dwaze opmerkingen nooit zou gemaakt hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Voor wat betreft het zionisme: Dat is niets meer of minder dan het streven van het joodse volk naar een eigen staat, iets wat elk volk op de wereld gegund is en zelfs internationaal is vastgelegd als een recht op zelfbeschikking. Hoe vreemd is het een vlaams-nationalist, die toch ook streeft naar een eigen staat, dat recht te zien betwisten.
Ik heb geen probleem met de eis voor een eigen staat voor de joden. De problemen dat ik heb met zionisme zijn de volgende :
  • Zionisten stellen het joods karakter van de staat Israel boven alles en hebben wetten die vaak doen denken aan het Derde Rijk om dit joods karakter te behouden. Als een andere staat gelijkaardige wetten wilt instellen om bijvoorbeeld haar Germaans of Japans karakter te beschermen, komt er grote kritiek van de internationale gemeenschap en nog het meest van Israel. Waarom krijg Israel als ENIG land in de wereld het recht op cultureel en raciaal protectionistische wetten te maken en te behouden?
  • De zionisten hadden niet het recht op de Palestijnse gebieden die ze zich hebben toegeigend in 1948 of later. Palestina was al bewoond en de joden hebben die gebied al eeuwen eerder uit vrije wil verlaten of hebben zich bekeerd tot een andere religie. De meeste joden zijn trouwens Ashkenazim en komen dus van oorsprong uit Khazaria en niet Palestina.
  • Er was al een joodse staat in Siberië, die in 1948 deel uitmaakte van de Sovjetunie. Vandaag staat die staat nog steeds bekend als de Onafhankelijke Joodse Oblast.
  • Israel gebruikt de meest onmenselijke methoden om nieuwe Palestijnse grondgebieden (illegaal) toe te eigenen en om het leven van Palestijnen moeilijk te maken. Israel is het enige land ter wereld dat foltering heeft gelegitimeerd.
  • Israel heeft het proliferatieverdrag niet ondertekent en zit op een heel arsenaal kernwapens, terwijl het Iran (dat wel het proliferatieverdrag heeft getekend) bekritiseert omdat het kernenergie wil gebruiken voor civiele doeleinden.
  • Israel gebruikt smerige propagandatruuken om Europeanen en vooral Amerikanen te misleiden en haar onmenselijke praktijken te steunen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Anti-zionisme is naar mijn mening dan ook voorbehouden aan joden, niet aan anderen. Als anderen die term gebruiken is het meestal alleen om hun antisemitisme te verhullen.
Wat een onzin. Je kunt net zo goed stellen dat antipathie voor het Derde Rijk is voorbehouden voor Duitsers en niet aan anderen.... en dat, wanneer anderen het Derde Rijk bekritiseren, ze dat alleen doen om hun anti-Duitse gevoelens te verhullen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Heeft u kritiek op de staat Israël? Uit dan die kritiek op de staat Israël. Iets anders dan dat is het ontkennen van het bestaansrecht van een volk.
Ik heb kritiek op het dogmatisch fundamentalisme en het supremacisme van de zionistische beweging alsook van de staat Israel. Eveneens heb ik kritiek op de manier waarop zionisten anderen proberen te misleiden om hun eigen onmenselijke misdaden te maskeren en er zelfs steun voor te winnen. Ik zie niet in waarom enkel joden dergelijke kritiek zouden mogen uiten. Ik zie niet in waarom mijn kritiek minder waard of geldig zou zijn van de kritiek van bijvoorbeeld Norman Finkelstein of Noam Chomsky. Of mogen de goy alleen maar ja-knikken?
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden