Los bericht bekijken
Oud 26 juni 2011, 22:32   #30
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
De 53% aan belastingen die van uw brutoloon worden afgehouden?
Of heb je liever bedrijven, zoals Electrabel die miljarden winst maken en dit doorsluizen naar Parijs? Tegelijkertijd 0,00 Eur aan belastingen betalen? En dat is dan nog op een legale manier. We spreken dan nog niet over bedrijven die officieel bijna geen winst maken. Of die ingenieur die op zijn belastingsaangifte afgerond 31.000 eur bruto (inclusief vakantiepremie) opschrijft maar in werkelijkheid een veelvoud verdient. Of die werkloze, waar vadertje staat te weinig controle op uitvoert als die wel effectief werk gaat zoeken, maar vrolijk in het zwart aan het klussen is. En als hij dan effectief naar een bedrijf gaat om te "solliciteren" op zijn vraag een briefje schrijft dat hij zich aangeboden heeft maar niet geschikt is. Maar ja blijkbaar is dat allemaal de fout van ...

Ik weet ook wel dat niet alles perfect is wat een vakbond beslissen. Maar je kan niet alle zonden van Israël naar hen verschuiven. De bedrijven (en hun aandeelhouders) zijn ook niet vrij van alle zonden.
Dat klopt alleszins (zoals de rest van uw reactie )...
Ik wil trouwens de vakbonden niet zien verdwijnen... Ik wens enkel progressieve vakbonden, die mee kunnen denken met ondernemingen en die niet steeds als hun natuurlijke vijand beschouwen (als er misbruiken zijn moeten die natuurlijk aangekaart worden maar op een fatsoenlijke, eerlijke en betrouwbare manier)...

Nu worden de vakbonden 'gestuurd' door klein extreem links (althans dat is mijn ervaring) en domme domme leiders...

Laatst gewijzigd door freelancer : 26 juni 2011 om 22:32.
freelancer is offline   Met citaat antwoorden