Los bericht bekijken
Oud 26 september 2017, 15:58   #44
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
In due optiek was IS de objectieve bondgenoot van israel maar ook van turkije die het niet begrepen hebben van een machtig Syrie olv alawietenbewind van assad. Israel, turkije en usa lieten IS dan ook maar begaan tot het uit de hand liep. IS zelfs objectieve bondgenoot van assad omdat IS ook streed tegen syrische oppositie (de rebellen) en tegen koerden. Niet alleen turkije en usa speelden onder 1 hoedje met IS, maar ook al assad. Enkel de iraanse garde speelde het duidelijk.
Ik weet dat sommigen beweren dat IS de objectieve bondgenoot is of was van Assad, maar ik betwijfel dat toch. Ik heb daar nergens bewijs van gezien. Het is niet omdat Assad eerst de rebellen bestrijdt in het westen van Syrië en pas daarna naar het oosten trekt, dat hij dat soort politiek zou volgen.

In het geval van de VS ga ik akkoord met je stelling maar de VS heeft dan ook een lange ervaring in het steunen van jihadistische groepen. (Wat nadien ook telkens als een boemerang in hun gezicht terug kwam.)

Turkije onder Erdogan speelt ook een dubbele rol wat dat betreft.

En in Israël zijn er sommigen die het zelfs publiek zo verkondigen dat IS niet moet vernietigd worden.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden