Los bericht bekijken
Oud 25 januari 2012, 11:27   #43
Rangzen
Burger
 
Geregistreerd: 18 februari 2011
Berichten: 178
Standaard

Het gaat van kwaad naar erger op de huurmarkt.
Want een kandidaat huurder moet vandaag de dag :

- geen huisdieren hebben
- ervaring met binnenhuisinrichting hebben (hij/zij mag de muren niet in een felle kleur schilderen)
- deel uitmaken van een volledig niet-rokend gezin
- een vaste job hebben, te bewijzen met minstens loonfiches van 3 maanden, en liefst ook nog een hoog loon

Als ik ooit op zoek moet gaan naar een nieuw huurhuis betekent dit voor mij persoonlijk :

- dat ik mijn katten eigenhandig moet euthanaseren
- dat ik mijn echtgenoot bij het groot huisvuil mag zetten, want weigert te stoppen met roken
- dat ik moet kruipen voor mijn baas om mij in dienst te houden, want zonder job geen huis

Intussen mag de zeldzame kandidaat huurder die wel het ideale profiel heeft, toch nog eens een halve maand huur ophoesten voor een immo kantoor, die niet meer gedaan heeft dan een zoekertje op immoweb.be zetten ; de helft van de plaatsbeschrijvingskosten ophoesten en verplicht drie maanden waarborg via een waarborgverzekering dokken (ipv de wettelijke twee maanden).

En natuurlijk zijn de zwaksten in onze samenleving hier de grootste dupe van. De overheid slaagt er niet in om een degelijk sociaal woonbeleid te voeren (mijn ouders moesten vijf jaar wachten op een sociale flat, en toen ze hem eindelijk kregen was één van hen al dood). En dus vallen we ten prooi aan een markt waar het aanbod zo klein is dat men zich alles kan permitteren.

En dan schrikt men ervan dat er zoveel jonge daklozen zijn...
__________________
I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear.
(Nelson Mandela)
Rangzen is offline   Met citaat antwoorden