Discussie: Voor wat, hoort wat
Los bericht bekijken
Oud 30 september 2004, 16:31   #35
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Kijk, ik ken het percentage ook niet, maar 30% leek me wel wat veel.

Ik ben echter wel blij verrast dat u akkoord gaat met het principe van "evenredige lusten (werkgelegenheid), evenredige lasten (vliegtuiglawaai)".
ik ben een redelijk man

Citaat:
Dat weet ik niet (indien u met "proportie" bedoelt het aantal Vlamingen dat bij DHL werkt tov het totaal aantal Vlamingen).

Het is in ieder geval zo dat het aantal Vlamingen dat bij DHL werkt, groter is dan het aantal Brusselaars. Als er 6 keer meer Vlamingen bij DHL werken, dan Brusselaars, dan is dat ten opzichte van totale bevolkingsaantallen dus dezelfde proportie.

Moest ik de door u gehanteerde cijfers echter nemen van werknemers bij DHL (10-15% Brusselaars, 30% Walen, 55-60% Vlamingen), dan is het aandeel Vlamingen ongeveer 5 keer zo groot als Brusselaars, en rekening houdende met de totale bevolking (Vlaanderen = 6 keer Brussel) is de (proportie der Vlamingen die bij DHL werkt)/(proportie Brusselaars die bij DHL werkt) alvast < 1...
neeneen, ik deed een gok en die 15% sloeg op EXTRA jobs voor brusselaars
ik weet niet wat de uiteindelijke verhoudingen zijn, maar los daarvan heb ik er geen moeite mee om dit cijfer te hanteren om het aantal extra vluchten boven brussel te bepalen

persoonlijk vind ik het onzin dat men een hoofdstad overvliegt 's nachts, maar soit, als het dan toch moet van de vlamingen, dan moeten de lasten en lusten overeen komen
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline