Los bericht bekijken
Oud 12 mei 2017, 18:14   #273
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Dus nu geef je wel toe dat er dingen in jouw bijbel staan die over de jaren heen door de wetenschap als absolute nonsens zijn bewezen.
Jij bent echt vergeten (of je wil vergeten) waarover het hier oorspronkelijk ging he ?!

Even recapituleren:
- Ik zeg dat er dingen in de bijbel staan waarvan over de jaren heen is bewezen dat ze nonsens zijn.
- Jij antwoordt daar nogal minachtend op, vragend om voorbeelden.
- Ik geef je enkele voorbeelden,
- Jij zegt initieel dat dit ‘ een lezing is die niet aansluit bij wat de bijbel is’ (wat dat ook moge betekenen) en niet is wat vanuit ‘christelijke traditie wordt aangeleerd’
- Ik zeg je dat dit mij een worst zal wezen, punt blijft dat die dingen erin staan en dat mijn originele stelling dus klopt.
- Dan geef je toe dat het erin staat maar ga je het maar over een andere boeg gooien en zeggen dat de bijbel geen wetenschappelijk boek is en dat ik het zo niet mag benaderen.

Wel ik ga je hetzelfde antwoord geven:
Het zal mij een worst wezen of de mensen van vandaag het als een natuurkundig of eender ander wetenschappelijk geloofwaardig boek beschouwen of niet.
Het punt blijft dat er natuurkindige, biologische, aarderijkskundige, sterrenkundige, en zelfs geneeskundige stellingen in die bijbel staan die de mensen ooit geloofden maar waarvan we nu weten dat ze compleet fout zijn,
Hoe je dat boek ook benadert, al dit wetende, waarom zou je er nog enige geloofwaardigheid aan hechten, en sterker nog, waarom zou je je hele leven organizeren rond bedenkbare stellingen uit dat boek???!!!
Zie jij nu echt het probleem niet????
U blijft wat spartelen in de verkeerde hoek. Uw uitgangspunt is immers fout, daar u een bepaalde lezing van de bijbel ons toeschrijft terwijl dat nu eenmaal niet het geval is. En daar zit het probleem. En blijkbaar blijft het bij u daar ook zitten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden