Los bericht bekijken
Oud 2 mei 2017, 15:44   #30
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Nee ik betaal die niet zelf. Het is alleen een mooi argument naar mijn werkgever toe om een Tesla onder mijn gat schuiven. Daarom dat ik die 5 euro/100 km wat teleurstellend vond. Er zijn natuurlijk nog meer dan genoeg andere kostenfactoren om in rekening te brengen om aan te tonen dat die wagen per km pakken goedkoper is ondanks de hogere aankoopprijs.
Het hangt er vanaf. Als je op je werk kan laden, is het tegen bedrijfstarief. Dan is het geen 5 euro/100 km maar 2 euro per 100 km.

Ik kan mij inbeelden dat om te pendelen iedere dag voor de werkgever dat veel voordeliger is. Je kan nog steeds thuis laden en daarvoor een onkostenvergoeding krijgen. Het total zal nog steeds veel goedkoper uitvallen dan een benzinewagen.

Tevens moet je veel minder op onderhoud, veel minder vaak remmen vervangen, de taxen zijn veel lager en ook de verzekeringen vallen zeer goed mee. En als lease is hij 120 % aftrekbaar.

Mijn baas kwam onlangs tot de conclusie dat voor de leaseprijs van zijn full option A4 break diesel hij evengoed een Tesla Model S had kunnen leasen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden